Autor |
Wiadomość |
marcinjunak
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Wt gru 28, 2010 2:08 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am Posty: 917 Lokalizacja: Wawa- Dęblin
|
stachu napisał(a): Adagiio co rozumiesz przez tytanówkę? Tytanowe zawory? W 525 też były tytanowe czy tylko stalowe? Czy możliwe jest zastosowanie stalowych zamiast tytanowych? Właśnie od 525 a dokładniej od 2003 roku zaczeli wsadzać tytanowe zawory, można spokojnie wsadzić stalowe od 520 albo zamienniki proxa ale trzeba zmieniać razem ze wszystkim czyli sprężyny (w tytanach jest jedna stożkowa) i podkładki pod nie razem z zamkami. Zobacz sobie temat na forum motocyklistów o silnikach w exc powyżej 2000 roku tam masz wszystko jasno napisane i wyjaśnione. Jeśli nie masz odpowiednich narzędzi a chcesz sam grzebać to od razu kup sobie dobre klucze no i zaplecze wiedzy też musisz powiększyć. Może nie taniej ale zdrowiej wyjdzie ci znalezienie dobrego mechanika :) mi to wyszło na zdrowie :) ale tanio nie było, na pocieszenie powiem ci że części gratów w ktmie są o połowe tańsze niż u japońskich ....
|
|
Góra |
|
|
Adagiio
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Wt gru 28, 2010 6:23 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am Posty: 910 Lokalizacja: Biecz
|
Tytanówka tak pospolicie u nas się nazywa , jest to element wykonany z tytanu znajdujący się w wózku w gaźniku , najczęstszy objaw wstępnego uszkodzenia to wysokie obroty i brak reakcji na kręcenie śrubką do ich regulacji . Jeśli pęknie zostaje zassany przez podciśnienie do silnika i o konsekwencjach nie musze pisać .
|
|
Góra |
|
|
motocombo
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Śr gru 29, 2010 1:34 pm |
|
Dołączył(a): Wt wrz 28, 2010 12:41 pm Posty: 94 Lokalizacja: Szczecin
|
Adagiio piszesz o sprawdzeniu tytanówki, jak to sprawdzać, na oko? i który to dokładnie element?
Ja ostatnio mam kłopoty z gaźnikiem, dokładnie z wolnymi obrotami
|
|
Góra |
|
|
Adagiio
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Śr gru 29, 2010 6:44 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am Posty: 910 Lokalizacja: Biecz
|
Nie da się tego sprawdzić bez rozebrania gaźnika , pisząc o kontroli stanu tego elementu miałem na myśli , żeby zrobić to podczas czynności serwisowych motocykla , a nie przy oględzinach przed zakupem . Osobiście zdarzyło mi się raz w czas wymienić , za drugim nie zdążyłem , zassało do cylindra zerwał sie łańcuszek , zawory dostały porządnego strzała , pękł wałek , cylinder i wał korbowy uszkodzone , jednym słowem silnik na śmietnik , od tego czasu zaglądam . Element ten służy do otwierania - zamykania podciśnienia i pracuje w wibracji , pewnie dlatego został zastosowany tytan , który i tak czasem pęknie . Dotyczy to nie tylko ktm-a , ale również innych moto enduro i cross .
|
|
Góra |
|
|
danek-dr
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Śr gru 29, 2010 6:53 pm |
|
Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm Posty: 2158 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
|
Można wiedzieć w jakich to keihinach jest? W xr600r podobny problem występuje z przepustnicą ssania. Potrafi pęknać i zostać zassana.
Ostatnio edytowano Śr gru 29, 2010 8:41 pm przez danek-dr, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Góra |
|
|
marcinjunak
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Śr gru 29, 2010 8:21 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am Posty: 917 Lokalizacja: Wawa- Dęblin
|
Taki sam gaźnik jest w WRkach tylko ze ma ciepłe ssanie, ta blaszka z czasem łapie luz i od coraz większych drgań zaczyna pękać, kosztuje chore pieniądze bo koło 600zł ale lepiej to wymienić wcześniej niż potem szukać silnika. Ogólnie to jest tak że cały wózek w gaźniku łapie luz i przekos podczas pracy góra dół i tym samym bieżnie kółek wózka sie wyrabiają. Czasem zdaża się że gaźnik już jest tak zmęczony że nie trzyma wolnych obrotów a wózek lata jak żyd po pustym sklepie, nie tykaj takiego motocykla bo to studnia bez dna.
Objawem wyrobionego gaźnika jest metaliczny dźwięk w airboxie podczas wolnych obrotów silnika, da się to usłyszeć przy kupnie i oględzinach wstępnych.
|
|
Góra |
|
|
stachu
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Cz gru 30, 2010 1:53 pm |
|
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 7:13 am Posty: 102
|
|
Góra |
|
|
motocombo
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Cz gru 30, 2010 11:49 pm |
|
Dołączył(a): Wt wrz 28, 2010 12:41 pm Posty: 94 Lokalizacja: Szczecin
|
danek-dr napisał(a): Można wiedzieć w jakich to keihinach jest? W xr600r podobny problem występuje z przepustnicą ssania. Potrafi pęknać i zostać zassana. mi się urwała i uszkodziła świece, iksery nie było i nic w silniku się nie stało :mrgreen: robiłem właśnie zawory i płyn w moim exc z gaźnikiem mam kłopoty to go rozbiorę i sprawdzę wozek i tytanówkę
|
|
Góra |
|
|
globtdm
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Pt sty 07, 2011 9:58 pm |
|
Dołączył(a): N sty 11, 2009 10:34 pm Posty: 148 Lokalizacja: Olsztyn
|
Kumpel też miał w swoim exc 520 ten sam przypadek, od szczypało się kawałek płytki i wpadło do środka, ale miał farta i nic się nie stało, totalnie nic, z tej radości kupił nowy gaźnik :)
Co do płytki to po wyjęciu gaźnika i wyjęciu z niego wózka dokładnie wszystko widać a szczególnie w przetartą płytkę która może lada moment się od szczypać, Niestety problem ten występuje we wszystkich keihinach z płaską przepustnicą i pompką przyśpieszającą
płytka najtaniej wychodziła w serwisie Yamahy 480 zł ktm chyba około 600 zł
|
|
Góra |
|
|
marek_spectra
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Pt sty 07, 2011 10:31 pm |
|
Dołączył(a): Pt mar 09, 2007 10:13 pm Posty: 316 Lokalizacja: Podkarpacie
|
I ja w starym 520exc miałem tego pecha , w serwisie ktm płaciłem 520 zł za płytkę. Ale koszty były większe bo oczywiście kontrolnie zdemontowana głowica, zawory. etc ale praktycznie żadnych uszkodzeń.
|
|
Góra |
|
|
maciej_mi
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Pn sty 10, 2011 10:54 am |
|
Dołączył(a): Wt gru 21, 2010 8:24 pm Posty: 280 Lokalizacja: Międzychód
|
Kumpel posiada EXC 525, maszyna sprawdza się w bardzo ciężkim terenie. 2 lata jeździł bezawaryjnie aż pojawiły się krechy na jednym z karterów (ciekł z nich olej), ale dojechał tak do domu i nic nie pękło ani się nie zatarło. Już leci na 3 rok jak nie wymieniał tłoka i korby. Wysoka moc i moment obrotowy dostępny już przy rozsądnych obrotach. Ps. Ostatnio pękła mu piasta z tyłu, trzeba pilnować łożysk.
|
|
Góra |
|
|
marek_spectra
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Pn sty 10, 2011 1:11 pm |
|
Dołączył(a): Pt mar 09, 2007 10:13 pm Posty: 316 Lokalizacja: Podkarpacie
|
maciej_mi napisał(a): Ps. Ostatnio pękła mu piasta z tyłu, trzeba pilnować łożysk. a scislej to dokrecać koło kluczem dynamometrycznym (80nm) i kontrolować wymiar, tj długość tulejki rozpreżnej . Poza tym częsta kontrola naciągu szprych (10nm)... i jesteś 1000zeta do przodu :lol: bo tyle kosztuje piasta z robocizną :roll:
|
|
Góra |
|
|
motocombo
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: Wt lut 15, 2011 5:58 pm |
|
Dołączył(a): Wt wrz 28, 2010 12:41 pm Posty: 94 Lokalizacja: Szczecin
|
moja tytanówka sprawdzona i nie widziałem nic podejrzanego, ale potwierdzam, że warto sprawdzać, był dzisiaj u mnie klient, któremu się rozsypała i wpadła do silnika
|
|
Góra |
|
|
Rysiek24
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: So lut 19, 2011 3:35 pm |
|
Dołączył(a): Wt lut 08, 2011 4:47 pm Posty: 303 Lokalizacja: Gryfino
|
jakie sa roznice miedzy 520 a 525 , wiem ze zawory , piasta tyl , lagi ? cos jeszcze ?
|
|
Góra |
|
|
marek_spectra
|
Tytuł: Re: KTM 520 EXC, 525 EXC Napisane: So lut 19, 2011 4:00 pm |
|
Dołączył(a): Pt mar 09, 2007 10:13 pm Posty: 316 Lokalizacja: Podkarpacie
|
rama, airbox, siedzenie, boczki, błotnik tylny.... i jeszcze pare innych. Ale takie pytanie to raczej na inne fora.
|
|
Góra |
|
|