Teraz jest Pn lis 20, 2017 3:17 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 37 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Śr kwi 06, 2016 6:15 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lip 09, 2010 7:18 am
Posty: 735
Lokalizacja: Wawa- Dęblin
He he
Był kiedyś taki temat odnośnie odradzania kupienia lc8, mam wrażenie że tu było podobnie :)
I tak kupił opony inne niż wszyscy polecali :) ale może temat przyda się innym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Śr kwi 06, 2016 6:18 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lut 27, 2015 5:41 pm
Posty: 499
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zrobię tak następnym razem. Tak Jak Ci wspominałem trochę się pospieszyłem i kupiłem Michały przed ostatecznym podaniem ceny na Pirelli i teraz już za późno bo Michały jadą, a cenowo wyszło by identycznie :-S
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Śr kwi 06, 2016 6:42 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lut 27, 2015 5:41 pm
Posty: 499
Lokalizacja: Bydgoszcz
WD40 napisał(a):
Spoko,
każdy ma takie oponki - jakie sobie kupi :lol:

mitasów nigdy nie kupiłem, chociaż zjeździłem kilka bo były założone na motorkach jakie nabyłem i chociaż ta marka ma swoich zagorzałych zwolenników ja nim nie jestem :)

Nie wiem czy Pirelki to druga liga, ale akurat mt21 są bardzo dobre jako opony uniwersalne.

Co do różnicy w cenie dobrej i słabszej opony to mnie zupełnie nie interesuje. To jest chyba najmniejsza składowa kosztu zabawy w takie motocykle jak nasze :)
Zawsze lepiej dopłacić i mieć oponę która trzyma, niż zaoszczędzić i mieć potem niespodzianki. A jak szybko schodzi to co . . . . ? To właśnie znaczy że trzyma :D

Ja też specjalnie się nie pcham w błoto, ale często latam po leśnych drogach , czy polnych i po deszczu jest tam po prostu ślisko.

W sumie T63 na asfalt i dopóki będzie sucho na szuterkach będzie fajna tylko AC10 na asfalcie będzie pływać, na twardych szutrach też a po kilku heblach na asfalcie się wyząbkuje.

Michelin robi bardzo fajne opony enduro. Ja osobiście lubię comp4 albo 6 na przodzie i comp 3 albo 6 albo S12 na tyle. :) i to jest dla mnie właśnie komplet który używam 50/50

Ale takich fajnych typu 50/50 jak mt21 to już chyba nie robi
amen

ps
nie wiem gdzie byłem wcześniej, ale jak Ci Dwóch starych wyjadaczy pisze że mt21 jest O.K. to nie widziełem powodu żeby trzeci raz to powtarzać :D

pps

Nie piszę tego złośliwie tylko tak raczej zabawowo :) Jak Cię uraziłem to przepraszam
pozdrawiam


Spoko nie obrażam się i Ty mam nadzieję również :-)

To co piszesz do mnie przemawia podobnie jak porady innych Kolegów. Myślałem też o S12 ale dojazdy na asfalcie zabijają AC 10, więc ja pewnie by zjadło pierwsze kilkadziesiąt km..

Ostatecznie jak pisze Jac pojeżdżę podzielę się wrażeniami i kupię następnym razem inną opcję czyli MT21 albo to połączenie o którym pisał Arkan jako best of the best :-)

Miłego dzionka
V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Śr kwi 06, 2016 4:16 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt sie 21, 2015 10:56 am
Posty: 123
Co do S12 na tyle to wbrew pozorom wcale tak szybko nie schodzi.

Na tej co mam teraz po 1500km zeszło mi max 2mm przy eksploatacji właśnie 50/50.
A ona ma chyba z 18mm kostki. Przedziałek jeszcze na środkowej kostce jest. :)
Problem z tą oponą to jest tylko taki, że nie ma homologacji. Na zakrętach za to całkiem fajnie trzyma bez względu na to, po czym się leci.

Jak już tak fajnie się wątek rozkręca to sie podłączę i powiem, że też jakiś komplecik na lato potrzebuję trochę bardziej asfaltowy niż S12 i trochę ta d908rr na tył mi po głowie chodzi, tylko jakoś tak nie bardzo wiem co w niej jest lepszego niż w mt21 poza tym, że wolniej zejdzie. Tak patrząc na jej bieżnik trochę jej się boję, że po lekkim zaokrągleniu kantów w złożeniu nie bardzo ma czym trzymać na boki. Jak się odwinie manetę to może być bardzo zabawowa ale czy przy spokojnym przejeżdżaniu łuków w złożeniu lepiej trzyma niż mt21 ??

Chodzi mi o zwykłe latanie w koło komina bliższe i dalsze nie o wyprawy.

Kolego Arkan, do tablicy - co ty na to? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Śr kwi 06, 2016 4:33 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
WD40 napisał(a):
Co do S12 na tyle to wbrew pozorom wcale tak szybko nie schodzi.

Na tej co mam teraz po 1500km zeszło mi max 2mm przy eksploatacji właśnie 50/50.
A ona ma chyba z 18mm kostki. Przedziałek jeszcze na środkowej kostce jest. :)
Problem z tą oponą to jest tylko taki, że nie ma homologacji. Na zakrętach za to całkiem fajnie trzyma bez względu na to, po czym się leci.

Jak już tak fajnie się wątek rozkręca to sie podłączę i powiem, że też jakiś komplecik na lato potrzebuję trochę bardziej asfaltowy niż S12 i trochę ta d908rr na tył mi po głowie chodzi, tylko jakoś tak nie bardzo wiem co w niej jest lepszego niż w mt21 poza tym, że wolniej zejdzie. Tak patrząc na jej bieżnik trochę jej się boję, że po lekkim zaokrągleniu kantów w złożeniu nie bardzo ma czym trzymać na boki. Jak się odwinie manetę to może być bardzo zabawowa ale czy przy spokojnym przejeżdżaniu łuków w złożeniu lepiej trzyma niż mt21 ??

Chodzi mi o zwykłe latanie w koło komina bliższe i dalsze nie o wyprawy.

Kolego Arkan, do tablicy - co ty na to? :)


Chyba każdy ma zupełnie inne wrażenia i sam powinien zajeździć kilka opon i znaleźć tą jedyną. Dla mnie s12 na czarnym schodzi w oczach w exc, a asfaltem w sumie zrobiłem na niej może ze 100km. jakbym założył do czegoś cięższego, to pewnie po miesiącu bym wymienił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Śr kwi 06, 2016 6:17 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt sie 21, 2015 10:56 am
Posty: 123
Kiedyś testowałem nowe motozy i na tyle miałem motoz tractionator enduro IT.
Po 1 godzinie i może 50 km kostki mi się zaokrągliły i to był koniec trzymania tej opony. po 2000km takiej samej eksploatacji jak teraz S12 zostało 6mm bieżnika i opona była na śmietnik. Kolega zrobił ten sam numer z S12 na swojej wrce. Po 200km miał kostki zamiast kwadratowe to całkiem okrągłe z jednej strony (od odwijania :) ) Tak więc wszystko można szybko zedrzeć jak się ma duży moment obrotowy i odwiniętą manetkę.

Może zatem pomińmy zużycie bo to bardzo indywidualny temat :D

Chodzi mi tylko o samo „trzymanie” opony.
Na wielu forach czytam że d908rr na tyle jako dual jest „the best”, :)
ale po za tym, że wolno schodzi nikt jakoś nie napisał czemu.

Arkan - pisz prawdę jak to było z tym twoim "the best" :D kompletem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Śr kwi 06, 2016 6:55 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pn paź 06, 2008 8:17 am
Posty: 375
Lokalizacja: WROCŁAW
Ja zużyłem 2 komplety Michelin T63 wiec jakieś zdaniem mam na ich temat.

Przód - bardzo dobre prowadzenie na asfalcie (nawet mokrym) i dobre na szutrach, jak pojawia się błoto to robi się kiepsko, na trawie jest lipa na maxa - generalnie jeśli Twoja jazda w terenie to szybkie przeloty po szutrach i piachu to będziesz zadowolony.

Tył - bardzo dobre prowadzenie na asfalcie i b. dobre na szutrach, na błocie jest umiarkowane, na trawie jest kiepsko. - generalnie fajna dualowa kostka która dobrze spisuje się na asfalcie i daje rade w terenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Śr kwi 06, 2016 9:48 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lut 27, 2015 5:41 pm
Posty: 499
Lokalizacja: Bydgoszcz
No i właśnie o to chodzi...

Tak jak napisał Apex.

Wyszedłem z założenia, że grunt to żeby przód przytrzymał, a tył jeśli nie napędzi to jakoś przeżyję, a przy okazji nie zniknie w oczach na czarnym.. ;)

Jutro chyba przyjdą gumy więc może uda się założyć w ciągu max dwóch dni więc na bieżąco będę się dzielił doświadczeniami i odczuciami..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Cz kwi 07, 2016 9:38 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 16, 2010 10:17 pm
Posty: 693
Lokalizacja: Łódź
dołączę się do Waszych rozważań:
Jakie zatem dobrać gumy, żeby były w miarę trwałe na asfalcie i radziły sobie na mokrej trawie/błocie z domieszką suchego piachu/szutru? Czyli inaczej - która jest najbardziej uniwersalna w teren, z jakąś trwałością na czarnym?


Góra
 Online Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Cz kwi 07, 2016 12:17 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt sie 21, 2015 10:56 am
Posty: 123
Zależy co rozumiesz przez „radziły sobie”
Jak to żeby dało się spoko przejechać prosto po równym to nie ma problemu. MT21 :D

Ale jak do tej mokrej trawy i błota dojdą jakieś koleiny, górki, zakręty i prędkość - to tylko agresywna kostka trzyma i to nowa :)
Jak to ma jeszcze na asfalt się nadawać to nie wiem czy taka jest?
Może jak Żółf napisał d952.
Wygląda bojowo, wielu pisało, że na asfalcie się nie wyząbkowuje jak typowe kostki i wolno schodzi a to już duży plus, ale ja na tym nie latałem i z bliska nie widziałem.

Z tego co testowałem to dla mnie Mt21 w zasadzie cały czas jest chyba nr1 jako dual z tym, że w mokrej trawie i błocie to szału nie ma, ale powiedzmy że zachowuje się bardzo poprawnie jak na dual gumę.

Wypadało by dodać że Afrikańczyki mają swoje tkc80 z przodu i mitasta e09 z tyłu a pomarańczowi na 950/990adv d952 z przodu i d908rr z tyłu. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Cz kwi 07, 2016 1:20 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Wt lut 16, 2010 10:17 pm
Posty: 693
Lokalizacja: Łódź
"radziły sobie" - nie tylko na prostym, płaskim odcinki, ten przejadę na scoutach.
Teraz jeżdżę na AC10 przeód i Enduro Competition z tyłu.
Szkoda mi jednak tyłu na asfalcie, bo znika w oczach.
Szukam porównywalnych trakcją gum z wyższą trwałością.
Wiem, że nie istnieje guma dobra do wszystkiego i trwała na asfalcie.
Szukam jednak mądrego kompromisu między trwałością na czarnym a właściwościami terenowymi.
Lubię długie dystansy mieszanymi nawierzchniami - 40% lichy asfalt, 40% szutry i tłuczeń, 20% na mokro - trawa, woda i kamienie. Wszystkiego po trochu.


Góra
 Online Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Cz kwi 07, 2016 1:42 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Wt gru 22, 2009 4:42 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Bydgoszcz
WD40 napisał(a):
Może jak Żółf napisał d952.
Wygląda bojowo, wielu pisało, że na asfalcie się nie wyząbkowuje


Ząbkuje się jak inne, ale to dobra terenowa opona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Cz kwi 07, 2016 3:00 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lip 01, 2011 11:25 pm
Posty: 465
WD40 napisał(a):
..Arkan - pisz prawdę jak to było z tym twoim "the best" :D kompletem


8) komplet był the best na 690R. Uważam, że na polskie drogi i lasy robi robotę. Niezłe trzymanie na asfalcie i dobra trakcja w terenie. Nawet na mokrej trawie daje radę. W zeszłym roku jadąc na Bałkany trochę się bałem, że nie dadzą rady na asfaltowych winklach i założyłem K60. Efekt był taki, że na asfalcie i tak mi raz przód odjechał, a w terenie tył okazał się za słaby na bałkańskie skalne podjazdy :-( Żałowałem, że nie mam mt21 + 908RR. Niestety 908 nie występuje na tył 17 cali, więc na Tenerce mam albo zestaw Marokański, czyli Motoz Desert z przodu i mitas E09 z tyłu (na każde skały i kamole i pioch i nawet trochę błotka polecam. Mokry asfalt trzeba powoli i ostrożnie), albo po prostu TKC80 jeśli jest trochę więcej asfaltu. W tym roku będę testował na Bałkanach na Tenerce przód TKC i tył mitas e09. Zobaczymy co wyjdzie :mrgreen:

P.S.
Z tym że, muszę nadmienić iż tyle razy co się na 690R na moim best zestawie wywaliłem w zeszłym roku to coś bez nazwy :mrgreen: :oops: Tak się czułem na nich pewnie, że zaczynałem kozaczyć i efekt był łatwy do przewidzenia... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Cz kwi 07, 2016 3:14 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): So mar 14, 2009 8:04 am
Posty: 436
Lokalizacja: Słomianki k. Babilonu
JarekBDG napisał(a):
WD40 napisał(a):
Może jak Żółf napisał d952.
Wygląda bojowo, wielu pisało, że na asfalcie się nie wyząbkowuje


Ząbkuje się jak inne, ale to dobra terenowa opona


d952 jest lepsza terenowo od każdego duala, ale w porównaniu do innych, to są już taka sper - duper nie jest. Ale fakt, że na asfalcie wytrzymuje długo.
pzdr
Jac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zapytanie odnośnie opon do DR-Z400S
PostNapisane: Cz kwi 07, 2016 7:17 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt lut 27, 2015 5:41 pm
Posty: 499
Lokalizacja: Bydgoszcz
gompka napisał(a):
"radziły sobie" - nie tylko na prostym, płaskim odcinki, ten przejadę na scoutach.
Teraz jeżdżę na AC10 przeód i Enduro Competition z tyłu.
Szkoda mi jednak tyłu na asfalcie, bo znika w oczach.
Szukam porównywalnych trakcją gum z wyższą trwałością.
Wiem, że nie istnieje guma dobra do wszystkiego i trwała na asfalcie.
Szukam jednak mądrego kompromisu między trwałością na czarnym a właściwościami terenowymi.
Lubię długie dystansy mieszanymi nawierzchniami - 40% lichy asfalt, 40% szutry i tłuczeń, 20% na mokro - trawa, woda i kamienie. Wszystkiego po trochu.


Siemka.

Które Enduro Competition Michelina masz?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 37 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL