Teraz jest Śr kwi 24, 2024 9:04 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 9   [ Posty: 124 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: Śr cze 23, 2010 9:04 am 
Początkujący

Dołączył(a): N lis 01, 2009 7:28 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa/Ciechanów
Fajny Clymer :) dzięki

Oglądałem tego Tengaja. Ma trochę przycięty przedni błotnik, przedłużony tylny chlapacz, lewa czacha była klejona-nitowana. Czy lusterka są anty-wibracyjne? Ładna sztuka, na pierwszy rzut oka wygląda na swój przebieg.
Te gmole nawet chciałem kupić, ale właściciel oddzielnie nie chciał sprzedawać. :)
W końcu uszyli mi na miarę.

Mój teraz pali ok 6 l/100km, ale ostatnio zalałem 98 okt i chyba spalił więcej. Trwa druga próba, żeby potwierdzić.

Nowy, większy tłok, wykorbienie bez zmian. Różni się o 1,5mm, czyli w dwie strony 3mm na skoku. To daje 631 ccm pojemności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: Śr cze 23, 2010 9:48 am 
Początkujący

Dołączył(a): Śr cze 16, 2010 6:50 pm
Posty: 45
Lokalizacja: ŻYWIEC
pawlos133 napisał(a):
Fajny Clymer :) dzięki

Oglądałem tego Tengaja. Ma trochę przycięty przedni błotnik, przedłużony tylny chlapacz, lewa czacha była klejona-nitowana. Czy lusterka są anty-wibracyjne? Ładna sztuka, na pierwszy rzut oka wygląda na swój przebieg.
Te gmole nawet chciałem kupić, ale właściciel oddzielnie nie chciał sprzedawać. :)
W końcu uszyli mi na miarę.

Mój teraz pali ok 6 l/100km, ale ostatnio zalałem 98 okt i chyba spalił więcej. Trwa druga próba, żeby potwierdzić.

Nowy, większy tłok, wykorbienie bez zmian. Różni się o 1,5mm, czyli w dwie strony 3mm na skoku. To daje 631 ccm pojemności.

Oj cos namieszałeś albo się nie rozumiemy :) :
twierdzisz ze wykorbienie bez zmian , a nastepnie piszesz
Cytuj:
1,5mm, czyli w dwie strony 3mm na skoku
.
Jeśli tłok jest niższy od starego to tylko dla zachowania seryjnego stopnia sprężania (CR) [nie mylić z ciśnieniem sprężania ] i wtedy nie możesz tego sumować .
Sumuje się właśnie jeśli zmieniasz wykorbienie , to wtedy 1,5mm na strone daje w sumie 3mm większego skoku.
Wiec jak masz w końcu ? Dobrze policzyłeś tą pojemność?

Co do lusterek to mają jakieś przeguby , ale nie wiem czy są anty wibracyjne , nie znam się , ale obraz mi się rozmazuje heh.
Wygląda nieźle i wszystko jest oryginał , bez żadnego druciarstwa , choć są małe mankamenty ; pourywane mocowania wewnętrzne owiewek, wgnieciony bak (musiał ktoś nieźle jajami przywalić heh ) , i takie tam drobiazgi.

dzieki za maila z plikami :D , teraz jestem w pracy wiec nie przegladałem tego , w domu obejrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: Śr cze 23, 2010 10:59 am 
Początkujący

Dołączył(a): N lis 01, 2009 7:28 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa/Ciechanów
Wykorbienie w 500 jest o 1,5 mm mniejsze niż w wersji 650 i nie zmieniałem go. Jakbym to zrobił, to miałbym poj 650 (właściwie to 651), a tak 631.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: Śr cze 23, 2010 11:49 am 
Początkujący

Dołączył(a): Śr cze 16, 2010 6:50 pm
Posty: 45
Lokalizacja: ŻYWIEC
teraz kapuje o co Ci chodziło :P
musze sobie w wolnej chwili przeanalizowac te dane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: Pt lip 09, 2010 9:52 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Śr cze 16, 2010 6:50 pm
Posty: 45
Lokalizacja: ŻYWIEC
prosze o usuniecie postu :oops:


Ostatnio edytowano Pn lip 12, 2010 9:47 pm przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: Pn lip 12, 2010 9:36 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Śr cze 16, 2010 6:50 pm
Posty: 45
Lokalizacja: ŻYWIEC
w piątek sie trochę zamotałem po małej impresce i zaczołem pisać głupoty :D , ale szybko sie zorientowałem.
Otóż widzę że na poprzednie stronie były poruszane przełożenia pod kątem terenowym , a nie pod katem v-max.
chciałbym powrócić do wątku przełożeń i ratio napedu.
Z tego, co ustaliłem to oryginalne przełożenie w moim sprzęcie(TENGAI 92ROK) powinno być 15x43 ???, podczas gdy u mnie jest 15x44.
Przypomnę że na postoju silnik wykręca się swobodnie do 9tyś rpm , podczas gdy przy normalnej jeździe silnik ledwo wykręca 6tyś rpm na 5biegu.

czy zmiana zebatek da coś jesli chodzi o zwiekszenie predkości ?
chciałbym dać z przodu 14 bo wydaje mi się że przy 6tyś rpm mam zamało mocy żeby silnik mógł rozwinac wieksze obroty,
chyba że dać jeszcze wieksza z tyłu o jeden ząb ? ale czy 1ząb w porównaniu do 44 coś da?
co Wy na to?
spalanie mi wyszło ostatnio 5,05 litra na 100km , w cyklu miejskim i delikatnie terenowym, jazda raczej bez oszczedzania silnika , wiec ... co o tym sądzicie?
moze problem jest z brakiem paliwa na wyższych obrotach na obciążeniu?
pali na dotyk , oleju wciągnoł po 1 tyśkm około 1-1,2 litra.
nie chce mi sie narazie nic grubszego robić z silnikiem wiec narazie tylko zgaduję , a grubsza robota po sezonie.

PS .byłbym zapomniał ; niedzielny wypad z bratem na okoliczne peryferia jeziora żywieciego ;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c8 ... 37ab2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ba ... 69b17.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f52 ... 77c9b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/448 ... f6a9f.html
już nie miałem mocy , musiałem siąść i dychnąć :lol: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: N lis 21, 2010 9:57 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 9:19 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
Ćwiru napisał(a):
Moja Kawa przyszła na świat w 1989 roku. Model - KL650A. Przebiegu ma już prawie 75 tysięcy kilometrów. W terenie jeździ całkiem przyzwoicie, chociaż duża masa czasami poważnie daje o sobie znać. Można trochę ponarzekać, ale jak wiadomo, im lepsza technika jazdy, tym moto też jakoś lepiej jedzie. W mojej miałem problem ze stabilnością przedniego zawieszenia (długie i cienkie lagi), często w piachu przy większej prędkości łapałem shimmy, przy hamowaniu na czarnym przednie koło jakby 'płynęło'. Rozwiązaniem, które raz na zawsze zażegnało ten problem, okazało się zamontowanie wspornika między lagami tuż nad kołem, tak jak na zdjęciu poniżej (to nie jestem ja :P ):
[ img ]
Na asfalcie Kawa sprawia wrażenie zamulonej. Do jazdy we dwójkę brakuje mocy. Hamulce są bardzo słabe, trzeba na to uważać. Mnie brakuje dobrej owiewki. Zaletą jest na pewno niskie spalanie, przy jeździe w trasie do 130 km/h schodzi do 4-4.5l/100km. Duży bak pozwala na spokojną jazdę przez dobre 400km bez oglądania się za stacją.
Jeździłem na oleju 10W40 i trochę go znikało, przerzuciłem się na 15W50 i chyba jest lepiej.

Masz rację, że w KLR brakuję owiewki na asfalt. Wystarczająca jest tylko w Tengay-u. Mam takiego '89. Niestety w terenie przy pierwszym szlifie zbierasz plastiki. Już raz to zrobiłem. Poza tym sprzęt super. Nawet masa nie przeszkadza w pożądnej jeździe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: So lut 12, 2011 9:26 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Wt lut 08, 2011 4:47 pm
Posty: 303
Lokalizacja: Gryfino
Mialem klekota z pierwszego tloczenia , wersja A2 A.D 88 , wizualnie byl ladny , technicznie nacialem sie na mine i wymagal remontu. Mialem z nim troszke przejsc , dziurawa tuleja cylindra i walek zdawczy z przyspawana zebatka , pozniej pekajace lancuszki DID-a :/ , ulamany gwint na walku pompy cieczy , polamany amortyzator tyl ( nie , nie skakalem ) , automatyczny napinacz lancuszka balansowego tez nie do konca spelnial swoja role . Mimo wymiany tloka i szlifu ,zlopal olej dosc ostro . Pod koniec , olej przedostawal sie do chlodziwa , w niewielkich ilosciach , ale plywal kożuch z oleju w chlodnicy i w wyrownawczym , do tego wywalalo czesc plynu z chlodnicy przez wyrownawczy. Ale jezdzil do konca i byl naprawde wygodny , serwis troszke upierdliwy ze wzgledu na zawory plytkowe. Gdybym szukal teraz cos takiego , to bral bym pod uwage sprowadzone z usa , bo te europejskie bez owiewki sa takie nijakie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: N sty 01, 2012 9:33 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Śr cze 16, 2010 6:50 pm
Posty: 45
Lokalizacja: ŻYWIEC
witam
dawno mnie tu nie było ale nie robiłem z moim Tengaiem nic poza jazdą .
latem za śmieszną kasę kupiłe tłok wossnera po przebiegu 1500km od goscia któremu mechanik zafundował pomyłke przy doborze tłoka (nominał zamiast 1 szlifu) czego efektem było prawie 0,2mm luzu i nadmierne spozycie oleju .
tłok chcę zaaplikować do mojego silnika , silnik już rozebrałem poza magnetem i jutro jadę do warsztatu na pomiary srednicówka czy ten tłok spasi po honowaniu i z nowymi pierscieniami , czy trzeba tulejowa .
pasowanie ma być 0,07mm(wg wossnera) więc jeśli fabryczne pasowanie jest mniejsze to jest szansa ze to się może udać, choć cylinder wygląda całkiem nieżle i nie ma wyczuwalnych progów ani na dole ani na górze tulei i myslę że również nie jest zowalizowany ale bez pomiarów nie ma co przesądzać .
do remontu skłoniło mnie spozycie oleju około 1 litr /1000km i brak checi rozpędzenia się bardziej niż 135km/h , ale generalnie jakby nie to że trafił się ten tłok to pewnie by tak zostało .
jeśli nie to rozważam opcje kupna cylindra z 600 i rozwiert pod 650 ; pytanie czy różnica w tych cylindrach była jedynie w wewnętrznej średnicy tulei czy były inne różnice.
Sprawa ściągacza do magneta ; wg moich pomiarów wychodzi ze jest tam gwint 22x1,25mm , czy ktoś może to potwierdzić ?
Przy rozbiórce zauważyłem że strzałki na kołach wałków nie pokrywają się idealnie z płaszczyzną głowicy co prawdopodobnie będzie powodem rozciągnięcia łańcucha rozrządu . nie mogę nigdzie w serwisówce znależć długosci łańcuchów , ma ktoś?
Również balansowy chce wymienić , polecacie dida czy coś innego również będzie dobre? Gdzie kupie taniej niż na allegro?
To chyba na razie tyle .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: N sty 01, 2012 9:46 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Śr cze 16, 2010 6:50 pm
Posty: 45
Lokalizacja: ŻYWIEC
Jeszcze jedna sprawa ; widzę ze oryginalny tłok jest płaski , natomiast wossnera ma garb doprężający .
Czy ktoś wie na ile ten tłok dopręża komorę ? zastanawiam czy to doprężenie nie doprowadzi do spalaniem stukowego seryjnie cr jest 9,5 ;1 ciekawe ile jest z tym tłokiem wossnera , jak nic nie znajde to sam będę musiał powierzyć strzykawką i policzyć .
Druga sprawa ; gdzieś wyczytałem że ten silnik jest zdławiony , ktoś wie w jaki sposób ? dyszami paliwa czy zawężeniem dolotu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: Pn sty 02, 2012 5:39 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Śr cze 16, 2010 6:50 pm
Posty: 45
Lokalizacja: ŻYWIEC
Dobra nie chcecie pisać to Wam cos napisze.
Sprawa ściągacza się rozwiązała; spasowała mi szpilka od koła ciężarówki renault gwint 22x1,25 , (wkręcenie na mocno , jedno uderzenie młotkiem w łeb szpilki i magneto wyskoczyło jak Filip z konopi) .
Zresztą skoro już wiadomo na 100% jaki to gwint to zawsze można coś dokupić .
Co do rozmiarów cylindra 600vs 650 , to są co nie co różnice ale jutro będę wiedział czy da się to jakoś pożenić.

Potrzebuje kupić pierścienie tłokowe do tego wossnera , ale na allegro sobie drogo wołają , proszę o jakies namiary.
Dziś będę rozbierał cała głowice w celach pomiarowych i obróbczych (moze mały porting przy okazji) i na pewno będę potrzebował uszczelniacze , gdzie je kupić tanio i dobrze ( ktoś coś o tico pisał , ale niewiem czy to się sprawdziło , proszę o oddzew .)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: Pn sty 02, 2012 11:22 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Wt lut 08, 2011 4:47 pm
Posty: 303
Lokalizacja: Gryfino
zrob nowa tuleje dla tego cylindra , tanio i pewnie . Lancuszki do obowiazkowej kontroli ( a najlepiej wymiany poki cale - tylko oryginal bo didy z alledrogo to shity od majtek ). Glowice radze odrazu wyjac zawory i docierac gniazda ( o ile jeszcze jest co docierac )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: Wt sty 03, 2012 12:26 am 
Początkujący

Dołączył(a): Śr cze 16, 2010 6:50 pm
Posty: 45
Lokalizacja: ŻYWIEC
Rysiek24 napisał(a):
zrob nowa tuleje dla tego cylindra , tanio i pewnie . Lancuszki do obowiazkowej kontroli ( a najlepiej wymiany poki cale - tylko oryginal bo didy z alledrogo to shity od majtek ). Glowice radze odrazu wyjac zawory i docierac gniazda ( o ile jeszcze jest co docierac )

czytałem o słabych didach ,ale jesli chodzi o opinie znajomych to raczej wszyscy chwalą . jednak nie przymierzam sie do kupna łańcuchów.
Łańcuch rozrządu trzyma fabryczny wymiar z serwisówki , (na wiszącym pomiar miedzy 21 pinami to 127,5mm od srodka do środka pinu) ale jednak nie daje mi spokoju to że strzałki nie pokrywaja się w jednej lini , probowałem przesuwać do przodu i do tyłu i cały czas jakby brakowało pół zęba ; jedna strzałka lezy idealnie to znów druga patrzy delikatnie w góre lub w dół .
niewiem co za firmy ten łańcuch ani jak długo juz hula w silniku .
Balansowy mimo że na mimośrodzie jeszcze była regulacja to okazało się ze sprężyna już skończyła zakres , obciąłem 3 zwoje i teraz naciąga ok. pozatym w całym mechanizmie naciągającym wykasowałem wszystkie luzy .
Z tłokami i cylindrem jade jutro do szlifierni , oszacować zakes robót i koszty.
Głowice jeśli nie będzie wymagała wymiany prowadnic zaworów zrobię sam na perfekt . tak że z zakópów to raczejtylko uszczelki , pierścienie i uszczelniacze.


Ostatnio edytowano Wt sty 03, 2012 12:36 am przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: Wt sty 03, 2012 12:32 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt kwi 13, 2010 9:16 am
Posty: 1340
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Jak juz masz na wierzchu to doohickney'a warto zrobic:

http://www.klrworld.com/index.php?optio ... Itemid=227
http://www.klr650.marknet.us/doohickey.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kawasaki KLR 650 - szukam opini
PostNapisane: Wt sty 03, 2012 12:46 am 
Początkujący

Dołączył(a): Śr cze 16, 2010 6:50 pm
Posty: 45
Lokalizacja: ŻYWIEC
newbie007 napisał(a):


no dzieki , napewno dobry pomysł zrobienie trwalszego napinacza , ogladne jutro jeszcze raz tą fasolkę i najwyżej napawam na to trochę materiału by wzmocnić konstrukcję .
gdzie kupię uszczelniacze zaworowe i pierścienie wossnera nie przepłacając ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 9   [ Posty: 124 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL