Teraz jest Pt mar 29, 2024 11:04 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 45 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 7:32 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 10:08 pm
Posty: 2039
Lokalizacja: S-ec
ex1 ale tu sie mowi o normalnych ludziach a nie z nadwagą :wink: wszak KTM ustawia sprzety na 75kg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 7:51 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 8:11 am
Posty: 1307
Lokalizacja: Gdynia
rrolek napisał(a):
Coś mi się wspomina, że kiedyś autor wątku miał jakiegoś żółtego duala.
I teraz szuka drugiego, abstrahując od tych "duali" które ma teraz.
o to to... :) temat powyzszy jak wspomnialem to czysta ciekawosc, czy ma taka wydumka sens i jesli tak, to kiedy; motocykle ktore mam szczerze lubie, szczegolnie lc8, nie mniej wraz z kilometrami widze ich ograniczenia i tym samym robie to, co chyba wszyscy po sezonie badz dwoch bezzmian w garazu - szukam czegos... ;)

dual, off - chyba tyle definicji ilu nas na forach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 7:59 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7905
Lokalizacja: Szczecin
rumpel napisał(a):
ex1 ale tu sie mowi o normalnych ludziach a nie z nadwagą :wink: wszak KTM ustawia sprzety na 75kg


jak się spotykam z ekipą lubuską i zachodniopomorską.. to mam wrażenie że ta "norma" idzie zdecydowanie w moją stronę ;)

no ale do sedna... mowa była o trampku rally.. ja się nadal pytam na co.. Ci lorsol takie cudo...? :)
ale nie neguję wcale takich wydumek i bardzo je lubię a Afryka Adagio, jest najlepszą afryką jaką jeździłem... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 8:02 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witka

Oj tam, oj tam, zaraz zagłębimy sie w definicje offu. Bo na drawskim większość jako-tako dualowych zabawek sobie poradzi, koło mnie nie koniecznie albo i wcale.
Wiec zapytam z drugiej strony: co to jest radzenie sobie na szosie? Legalne 90, no 110 km/h i 6 godzin na pu.pie to już radzenie sobie? Czy na dualowych oponach trzeba po czarnym (na niemieckich autobahnach) gonić przez 5 godzin te 160? Tu wszystkie "duale" (m moim rozumieniu) wymiękają.
A może, rzecz w ilości potencjalnie utaszczalnych bambetli? Tylko to kwestia pryncypiów (co nam tak na prawdę potrzebne)

Tu jest cała dysputa. Co kto potrzebuje i ile w tym "dualu" ma być offu/szosy i jakich?

Pozdr
rr

Edit: Po 50stce człek nie musi być taki bezkompromisowy jak po 40stce.


Ostatnio edytowano Pt wrz 05, 2014 8:07 pm przez rrolek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 8:05 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 8:11 am
Posty: 1307
Lokalizacja: Gdynia
ha, ha, ex - "po co" ? bom ciekawy :) nie mam zadnego bardziej logiczngo uzasadnienia :) xchallenge wedruje do milego kolegi z forum najpewniej na jesieni i czyms trzeba bedzie wypelnic pustke w sercu... znaczy garazu :) motocykl mam juz w sumie wybrany i akurat ty sie nie zawiedziesz ;) ale szperam sobie tez w tematach wydumek, bo jak sam wspomniales temat wart przemyslen;


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 8:11 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7905
Lokalizacja: Szczecin
dokładnie Rollek.. o tym dysputa.. punkt widzenia, zależy od siedzenia...

wiele razy dyskutowałem z Piotrusem na ten temat.. u nas nie ma gór.. są lasy, pola i piachy..
a tutaj sprzęty dual sprawdzają się rewelacyjnie..

dla przykładu... weekednowa polatanka, na puszczę notecką... lecimy 200 km offem pierwszego dnia, drugiego dnia walka w puszczy (jest z czym się mierzyć) i na wieczór powrót S3 do domu, odwijam do 150km/h, 2 godzinki i jesteśmy na chacie przed 22 ;)

jaka DRZ czy EXC da taką funkcjonalność


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 8:16 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 2:15 pm
Posty: 388
Lokalizacja: Gdańsk... chwilowo Norwegia
lorsol napisał(a):
motocykl mam juz w sumie wybrany

KTM 500 EXC jak rozumiem? Bo to jest właśnie idealny motocykl DUALOWY. Nie zapomnij od razu wstawić Acrapovica, wyjąć sitko i przetestować zestaw w Białym Borze. Ah tak i przełącznik zmian zapłonu no i przełożenie 14/50 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 8:20 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 8:11 am
Posty: 1307
Lokalizacja: Gdynia
abrdun napisał(a):
lorsol napisał(a):
motocykl mam juz w sumie wybrany

KTM 500 EXC jak rozumiem? Bo to jest właśnie idealny motocykl DUALOWY. Nie zapomnij od razu wstawić Acrapovica, wyjąć sitko i przetestować zestaw w Białym Borze. Ah tak i przełącznik zmian zapłonu no i przełożenie 14/50 :D
marna to byla zagadka ;) tak, najpewniej, choc bardzo duzo czytam tez o 525exc, tylko rocznikow z konca lat produkcji jak na lekarstwo... przegladam tez owe wydumki, ale to temat rzeka, zobaczymy; tak czy siak, przy exc bialy bor stanie sie teoretycznie mozliwy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 8:23 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7905
Lokalizacja: Szczecin
Lorsol.. Białybór jest toretycznie możliwy do zrobienia na LC8.. stawiam dobrą flaszkę ... każdemu kto tam wjedzie na klocku.. :D może spróbujesz..? masz szanse..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 8:28 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am
Posty: 1497
Lokalizacja: z krzaczorów
Witam

ex1 napisał(a):
... lecimy 200 km offem pierwszego dnia, drugiego dnia walka w puszczy (jest z czym się mierzyć) i na wieczór powrót S3 do domu, odwijam do 150km/h, 2 godzinki i jesteśmy na chacie przed 22 ;)

jaka DRZ czy EXC da taką funkcjonalność


200 km offem w dzień jest do zrobienia nawet w górach (nie na SE ofc), Jaka walka w puszczy? Masz ciężki motek i złe opony. Ale dzięki nim gonisz te 150 km/h przez 2 godziny wobec 75 km/h i 4ech godzin na kostkach. I tu faktycznie "offowcy" też mają punkt siedzenia :lol:

A tak a prpozito "500" to fakycznie nie jedzie na fabrycznym wydechu ?

Pozdr
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 8:29 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 8:11 am
Posty: 1307
Lokalizacja: Gdynia
dziekuje, ale moj klocek zostaje na dole ;) wielce chetnie doloze sie do tej flaszki, jak ktos wtoczy tam cokolwiek na dwoch kolach powyzej 200kg :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 8:33 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm
Posty: 7905
Lokalizacja: Szczecin
rrolek napisał(a):

200 km offem w dzień jest do zrobienia nawet w górach (nie na SE ofc), Jaka walka w puszczy? Masz ciężki motek i złe opony. Ale dzięki nim gonisz te 150 km/h przez 2 godziny wobec 75 km/h i 4ech godzin na kostkach. I tu faktycznie "offowcy" też mają punkt siedzenia :lol:

A tak a prpozito "500" to fakycznie nie jedzie na fabrycznym wydechu ?

Pozdr
rr


Rolek . nie zrozumiałeś mnie.. nie chodzi o zrobienie 200 km offem w dzień.. to zrozumiałe ze sie da.. chodzi o sposób jazdy i wycieczek... My coraz rzadziej jeździmy w koło komina.. robimy sobie wycieczki po 100-200 km od domu.. czasem lecimy te 200 asfaltem, bawimy się w terenie na miejscu i wracamy asfaltem... to jest taki styl zabawy gdzie cieżko z lekkim dualem.. :)


Lorsol.. ja bym obniżył tę wagę nawet do 180 kg...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: Pt wrz 05, 2014 9:40 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Wt gru 01, 2009 2:15 pm
Posty: 388
Lokalizacja: Gdańsk... chwilowo Norwegia
rrolek napisał(a):
A tak a prpozito "500" to fakycznie nie jedzie na fabrycznym wydechu ?

No jedzie... ale co to za jazda :D
A tak poważnie - 1.5 roku miałem fabryczny i zmieniłem na Acrapa miesiąc temu - myślałem, że nie warto, że to tylko lans i 'fajny dźwięk'. Tak więc po takim czasie mam porównanie. Czego mi brakowało to nie mocy, ale responsywności, motocykl miał takie minimalne zamulenie po odkręceniu, po czym szedł ale raczej do przodu i darł ziemię - no ale ja jestem amatorem, nie umiem strzelać ze sprzęgła itd. Na Acrapie tego nie ma, odpał jest błyskawiczny i silny, motocykl idzie momentalnie w górę dokładnie wtedy kiedy się chce. Tak więc poprzednio jeździłem bardziej przy ziemi, teraz przednie koło jest przyjemnie 'lekkie'. Mocy też oczywiście przybyło i aż musiałem zmienić z 13/50 na 14/50, tak się biegi zagęściły. Teraz biegi są dłuższe i moto idzie jak porąbane wszędzie - na fabrycznym na górę piachu wjeżdżałem, na Acrapie wlatuję. Jedyny mankament, że ta responsywność męczy w cięższym terenie lewą łapkę tą od sprzęgła, a dla mnie cięższy teren to ulubiony plac zabaw, uhh...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: So wrz 06, 2014 5:19 am 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr gru 05, 2007 8:09 am
Posty: 910
Lokalizacja: Biecz
Lekki sprzęt w kraczoarch jest jak młoda dupa , duala porównał bym do czterdziestki + po przejściach , ale o gustach się nie dyskutuje :lol: . Waga 75-80 kg to żaden problem trzeba tylko chcieć , wtedy nawet freeraider w dwupaku zaczyna robić w górach 8) .
Pozdrowienia z Maramuresz .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: transalp rejli
PostNapisane: So wrz 06, 2014 5:11 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 8:11 am
Posty: 1307
Lokalizacja: Gdynia
franzalp zalany lekko 200kg...a tu wielki niby i bmw i cycaty i bleee - zalany wazy 185kg... jednak robienie wydumek to sztuka :)

http://rocket-garage.blogspot.com/2014/09/kohlenwerk-gs-cross.html?showComment=1409947292488


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 45 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL