Autor |
Wiadomość |
Adaśko
|
Tytuł: Napisane: Śr sty 14, 2009 8:43 am |
|
Dołączył(a): N sie 17, 2008 8:59 pm Posty: 124 Lokalizacja: RP
|
a ja myslę ze to XT660Z Tenere+photoshop.
Ale też na początku temat mnie mocno zelektryzował...
Liczyłem ze w Kolonii cos bedzie ...Włochy też nic nie pokazali....
Plota głosi ze koło marca moze....ale patrzac na "kryzys" jakis nowości w 2009 raczej bym sie nie spodziewał :-(
Nowa 660 bardzo mi się podoba , ale wolałbym cos mocniejszego-dobre dla 2 osób + mały bagaż.
Mysle ze taka supertenerka bylaby idealna...dałaby jakas alternatywe na BMW 1200 gs , F 800 gs , brak nowej AT etc....
|
|
Góra |
|
|
Młody
|
Tytuł: Napisane: Śr sty 14, 2009 10:38 am |
|
Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am Posty: 1073 Lokalizacja: Krosno
|
dużo lepiej jest jak można zobaczyć zdjęcie na forum a nie linka...
[ img ]
W motocyklu czytałem że na 2009 ma być Tenere 1200 jednak teraz na stronie yamahy niema nic. Jakby miała wyglądać jak na zdjęciu (a to mi nie wygląda na przeróbke w photoshopie) to była by napewno bardzo dobrym motocyklem. Odchudzony, terenowy prawie jak LC 8 i dobry mocny silnik. Zobaczymy
|
|
Góra |
|
|
Adaśko
|
Tytuł: Napisane: Śr sty 14, 2009 11:37 am |
|
Dołączył(a): N sie 17, 2008 8:59 pm Posty: 124 Lokalizacja: RP
|
ale w prawym rogu jest napis sugerujacy " nasz komputer wygenerował jak mogłaby wyglądać"...albo już niedowidze :-D
Co nie zmiania faktu ze japonski designer mógłby własnie tak ja narysowac i zgarnać od swojego szefa premię ;-)
Jak dla mnie wyglada SUPER.
|
|
Góra |
|
|
Młody
|
Tytuł: Napisane: Śr sty 14, 2009 11:44 am |
|
Dołączył(a): Pn sty 15, 2007 12:14 am Posty: 1073 Lokalizacja: Krosno
|
jeśli tak pisze to tak jest, poprostu to nie wygląda mi na żadną przeróbkę tylko profesjonalne zdjęcie prawdziwego modelu. Z reguły przeróbkę czuć z daleka :)
|
|
Góra |
|
|
AdvHP2rider
|
Tytuł: Napisane: Cz sty 15, 2009 8:07 am |
|
Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 9:02 pm Posty: 3777 Lokalizacja: Wrocław
|
to zobacz na tylne kolo, mial byc wal a jest zebatka
dzieki Ci o Panie Photoshopie
|
|
Góra |
|
|
bandita
|
Tytuł: Napisane: Cz sty 15, 2009 8:35 am |
|
Dołączył(a): Pt cze 13, 2008 11:13 am Posty: 179 Lokalizacja: Kraków
|
Moim skromnym zdaniem świeżaka to blok cylindrów też jest zbyt mały jak na 1200.
|
|
Góra |
|
|
Adaśko
|
Tytuł: Napisane: Cz sty 15, 2009 8:50 am |
|
Dołączył(a): N sie 17, 2008 8:59 pm Posty: 124 Lokalizacja: RP
|
a ja obstawiam na ze na tym prototypie 1200 jest "wlejony" ;-) silnik z TDM-ki
[ img ]
|
|
Góra |
|
|
Matias
|
Tytuł: Napisane: Pn kwi 27, 2009 10:31 pm |
|
Dołączył(a): Śr kwi 22, 2009 11:05 pm Posty: 104 Lokalizacja: Warszawa
|
Od kilku dni jestem szczęśliwym właścicielem nowiutkiej xt660z tenere. Przesiadłem się na nią z fz6 98 KM (plus kilka kucy z pustych wydechów leosia), więc bardzo odczuwam różnice w przyspieszaniu. Dokonałem jednak tego wyboru (kastracji mocy) świadomie, po prostu mam kontemplacyjny stosunek do świata i jazdy na moto.
Wrażenia z pierwszych dni:
Po pierwsze jestem w mojej nowej yami zakochany po uszy :)
Bardzo poręczna zarówno na winklach, jak i podczas przeciskania się w korkach.
Na wyboistych gruntowych drogach sprawdza się super, fajnie wybiera doły, wygodnie jeździ się na stojąco (a nie mam jeszcze w tej dziedzinie doświadczenia).
Na bardzo piaszczystych drogach pewnie też byłoby nieźle gdybym się nie bał - na razie to pierwsze dni, czekam na montaż gmoli więc mam cykora, spinam się - generalnie nawala motorniczy a nie motor :)
Niebawem odbędę kilka lekcji enduro, zobaczymy jak wtedy mi pójdzie w kopnym piachu - na pewno opiszę wrażenia.
Co jeszcze... szyba fajnie chroni przed naporem powietrza.
Co do ceny 6 tys. zł za kufry - obecnie zestaw kufrów ze stelażem i metalową płytą pod silnik kosztuje w promocji 2 tysie.
Reasumując - wyścigówka to to nie jest, ale daje duuużo frajdy.
|
|
Góra |
|
|
pilot0608
|
Tytuł: Napisane: Wt kwi 28, 2009 12:38 pm |
|
Dołączył(a): Wt mar 24, 2009 2:26 pm Posty: 3 Lokalizacja: Oświęcim
|
|
Góra |
|
|
Matias
|
Tytuł: Napisane: Wt kwi 28, 2009 3:50 pm |
|
Dołączył(a): Śr kwi 22, 2009 11:05 pm Posty: 104 Lokalizacja: Warszawa
|
|
Góra |
|
|
jarnotp
|
Tytuł: Napisane: Pt cze 12, 2009 11:33 pm |
|
Dołączył(a): Śr cze 10, 2009 8:54 am Posty: 5 Lokalizacja: Kraków/Oświęcim
|
Ja tez mialem okazje pojezdzic na nowej XTZ i szczerze powiem ze mnie ten motor nie zachwycil. Wporownaniu do mojego BMW Dakar to po pierwsze, jakosc plastikow i ogolnie wyglada bardzo slabo - ale oczywiscie co kto woli. Po drugie tragedia jesli chodzi o ustawienie lusterek - tylko gora/dól. Kokpit i ta wielka dziura przez ktorą sie widzi lagi - porazka! Takze design jak dla mnie bardzo slaby.
Wrazenia z jazdy. Troche ciezko sie sklada w zakrecie i robi przeciwskret. Motorek ma raczej tendencje do trzymania sie prosto. Hamulce przyzwoite choc bez rewelacji. Skrzynia ciezko chodzi, bez porownania do BMW.
Motor duzo lzejszy od mojego Dakara, to na +.
Reasumując nie kupil bym tego moto. Jakos mnie nie uzeklo.
Piotrek
|
|
Góra |
|
|
motoartur
|
Tytuł: Napisane: Cz lip 23, 2009 11:44 pm |
|
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 11:07 am Posty: 1430
|
jarnotp napisał(a): Motor duzo lzejszy od mojego Dakara, to na +.
ile waży Dakar? na bikez znalazłem
Dry weight: 177.2 kg (390.7 pounds)
Weight incl. oil, gas, etc: 193.0 kg (425.5 pounds)
tenera to 183/206kg
|
|
Góra |
|
|
rafalek
|
Tytuł: Napisane: Pt lip 31, 2009 10:43 pm |
|
Dołączył(a): Pt lip 31, 2009 9:12 am Posty: 94 Lokalizacja: Czeladź
|
Matias napisał(a): Od kilku dni jestem szczęśliwym właścicielem nowiutkiej xt660z tenere. Przesiadłem się na nią z fz6 98 KM .
Cześć,
Przede mną prawdopodobnie podobnie podobna zmiana i w związku z tym mam pytanie. Jak dla Cibie jako byłego posiadacza motocykla drogowego wyglądało przejście na Tenerę? Ja mam obecnie CBF1000 i noszę się z zamiarem przesiadki. Interesuje mnie jak z Twojego punku widzenia zachowuje się ten sprzęt na drodze? Nie za mało tych koników? Szczególnie obawiam się sytuacji kiedy trzeba będzie bezpiecznie wyprzedzić np ciężarówkę jadącą 90km/h. Czy z pasażerem da się tym jechać z prędkością powiedzmy 120km/h mając jeszcze zapas na jakiś manewr związany z wyprzedzaniem? Czy brak mocy jest bardzo odczuwalny w zakresach prędkości do tych 120? Nie jestem żadnym ścigantem o czym świadczy np to, że CBF przejechałem ponad 20 tys km i do tej pory nawet nie wiem ile pójdzie:-). Moje obawy związane są głównie z zachowaniem na drogach asfaltowych, zakrętach, w górach, czy Tenerka daje radę? Co do właściwości tego motocykla poza utwardzonymi drogami nie mam obaw bo żadne mam doświadczenie w takich warunkach ale wydaje mi się , że te 48 kucy to spokojnie wystarcza. Po drogach szybkiego ruchu podróżuję z prędkościami przepisowymi czyli 130 autostrada, czy taka jazda nie zamęczy takiego silniczka, zwłaszcza obciążonego bagażem? Na dłuższe trasy bedę udawał się raczej w pojedynkę. Z pasażerką jedynie koło komina. Razem ważymy około 120 kg więc nie za dużo (tyle co porządny chłop). Napisz kilka wrażeń z przesiadki.
Dzięki i pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
Świerzy ...
|
Tytuł: Napisane: Pt lip 31, 2009 10:47 pm |
|
Dołączył(a): Wt gru 09, 2008 4:19 pm Posty: 424 Lokalizacja: Łódź
|
przyspieszenie od 90 to - jak sądzę - będzie nawet lepsze :twisted:
|
|
Góra |
|
|
kstr17
|
Tytuł: Napisane: N sie 02, 2009 10:04 am |
|
Dołączył(a): Wt sie 12, 2008 2:43 pm Posty: 81 Lokalizacja: Gdynia
|
Witam,
Kupiłem tenerkę na początku roku. Jest to mój pierwszy motocykl zaznaczam.
Rozpocząłem sezon w marcu. Do dziś nakręciłem 7500. W maju zrobiłem z kumplem Rumunie w 6 dni (tylko północ). Kolega pomykał na 990 adv.
Faktycznie na autostradach i asfaltach ktm'owi nie dawało sie dotrzymac kroku. Natomiast w górach, na winklach, po rozjeżdżeniu sie nie miałem dużych problemów aby się trzymac na kole. W terenie nie miałem zbyt dużego doświadczenia więc musiałem korzystac z rad kolegi ( nie obyło sie bez gleby)
Przejechałem się ktm'em i faktycznie to jest inna bajka. Ale jak dla mnie na początek to jest wystarczający sprzęt. Wyciskkam z niej siódme poty więc spalanie jeszcze mi poniżej 6l/100 nie zeszło. Traski z Gdyni do Wawy nie jestem w stanie pokonac na baku.
Na wyjazd do Rumunii załozylismy tkc 80. ... oponka, trzyma w terenie na suchym i mokrym asfalcie - oczywiście przy jeździe adventure - nie robilismy hardcore'owych odcinków.
Oczywiście po 5000 km trzeba było zmieni tył ( tym razem założyłem Metzeler Enduro 3 Sahara).
Tu relacja z traski: http://picasaweb.google.pl/kstr17/Endur ... directlink
Generalnie sprzęt idealny na początek, ale juz czekam na premierę supertenery - jesli będzie ok to wchodzę, jesli nie to chyba inwestycja w 990 mnie czeka.
Pozdro
Krzysztof
Dodam jeszcze że jazda z drugą osoba nie wchodzi w grę, chyba że do kina albo na kawę.
|
|
Góra |
|
|