Teraz jest Cz mar 28, 2024 3:46 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 8 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: XR350RD problem ze sprzęgłem
PostNapisane: Śr lut 19, 2014 7:57 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt cze 03, 2008 8:02 am
Posty: 296
Lokalizacja: pośród gór i rzek
Witajcie,

postanowiłem kontynuować zagadkę Wola, w innym, starszym wydaniu.

Od czasu do czasu chwalę się zabytkiem w postaci XR350RD, a fakt, że mało nim jeżdżę i nie strzelam ze sprzęgła :) rzutuje na to, że olewam fakt, że bierze bardzo wysoko (przy ostatnich mm odpuszczania klamki) i nie da się go wyregulować.

Jakiś rok temu postanowiłem tam zajrzeć - sytuację oddają poniższe zdjęcia - kosz sprzęgłowy był obtarty i leżał jakby trochę niżej (nie zazębiał się równo z trybem po prawej - choć tryb kopki tez zazebia podobnie - nie w całym zakresie). Po obejrzeniu zdjęć z advrider stwierdziłem, że takie położenie to norma, wymieniłem tarcze i przekładki (tarcze mieściły się w normie, za to przekładki były do wymiany) ale jako, że było widać upitoloną śrubka pod koszem, a kawałek tej upitolonej śrubki znalazłem pod filtrem w dole to trzeba było myśleć dalej. Wg. fiszek mam wszysko prócz 19 ale to na czym leżą tarcze ma kształt miskowaty i chodzi gładko...na początku koncepcja zakładała istnienie tajemniczej kulki pomiędzy grzybkiem a resztą ale jako że nie było to pewne postanowiliśmy przedłużyć (dorabiając nowy) istniejący grzybek - było gorzej, postanowiliśmy podnieść cały kosz na podkładce przy tulei nr. 4 tak by tryb kosza zazębiał się równo i nie rezał widocznego na zdjęciach łba śruby, kosz sobie wyżej leży, a sprzęgło działa podobnie jak działało wcześniej. Może położenie wałka jest nieprawidłowe ale czy warto rozpoławiać silnik jeżeli podniesienie samego kosza nie dało dużej poprawy?

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR350RD problem ze sprzęgłem
PostNapisane: Śr lut 19, 2014 6:34 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm
Posty: 106
Lokalizacja: WKZ/LRY
Kulki tam na bank nie ma.
A czemu sprężyn nie wymieniłeś, tanie są na allegro nawet. Być może jest tak że są 'wymięte'. Założenie twardszych dłuższych (a jak masz prawidłowej długości - podłożenie podkładek pod nie?) może naprawi sprawę.
W jakim sensie po założeniu dłuższego grzybka (ile dłuższego) było gorzej?
A może to jest na odwrót - jakby skrócić grzybek = głębiej musisz wcisnąć klamkę by zadziałało, czyli rozsprzęgliło.
Krzywka wysprzęglika nie zdarta ?
A jakby skrócić ramię wysprzęglające - na wysprzęgliku ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR350RD problem ze sprzęgłem
PostNapisane: Cz lut 27, 2014 7:51 am 
poeta forumowy

Dołączył(a): Wt cze 03, 2008 8:02 am
Posty: 296
Lokalizacja: pośród gór i rzek
Problem naprawiony. Krzywka jest O.K. Sprężyny, oryginalne są niewiele twardsze i pogorszyły by sprawę - sprzęgło i tak jest twarde. Kosz został tak jak jest - siedzi trochę wyżej na podkładce pod jego główną częścią (nie reza śrubki) - dzięki Rrolek :). By zmienić moment w którym 'bierze' dołożyłem przekładkę na dno kosza (nie wiem czy to dobry pomysł, może lepiej by przekładka z jednej strony tarła o przekładkę, z drugiej o tarczkę, a nie o 'bieżnię' w części kosza i drugą przekładkę (uwaga: nie mogłem dołożyć tarczy i przekładki - było by za ciasno)...sprzęgło zaczęło brać tuż przy kierownicy, dołożyłem jeszcze tuleje by zlikwidować luz (mogłem też zeszlifować ekstra grzybek ale łatwiej było wymyślić coś na zewnątrz)....przydał by mi się jeszcze jakiś wymysł w stylu easy clutch.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR350RD problem ze sprzęgłem
PostNapisane: N paź 26, 2014 9:59 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm
Posty: 106
Lokalizacja: WKZ/LRY
XL350R problem z tłokiem - rozwiercanie korbowodu?
Mam takiego sofcika '85 http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2084.htm i go lubię no i pora zmienić tłok. Niefart, że ich prawie nie ma lub na ibeju za drogie. Interesuje mnie tłok do XR 1mm nadwymiar Wiseco za 120 baksów - będe mógł szlifem wyrównać gara. Sęk w tym, że XRki 83-84 miały ciut inne tłoki, dokładnie to 21mm sworznie a XLki 19mm. Nie chce mi się paprać z kupnem korbowodu XR i go wymieniać. Najchętniej zaniósłbym cały silnik do tokarza, pierdzielnął mu to na warsztat, dał sworznia i: Panie spasuj mi to.
Co myślita ? Robił to kto czy mam strzelić se baranka w ścianę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR350RD problem ze sprzęgłem
PostNapisane: N paź 26, 2014 4:05 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm
Posty: 513
Lokalizacja: Kraków
Rozwiercenie korbowodu wiąże się z jego wymontowaniem z wału więc może lepiej korbowód też dać z XR zwłaszcza że pewnie jest utwardzony powierzchniowo i po takim rozwiercie szybko się zużyje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR350RD problem ze sprzęgłem
PostNapisane: N paź 26, 2014 4:11 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm
Posty: 106
Lokalizacja: WKZ/LRY
Też tak myślę że to robota psu na budę. Raz, że materiał twardy, dwa że trzeba to hartować po drylowaniu a i tak nie będzie jak powinno.
Wyjmowanie/wkładanie korbowodu na prasie się robi?
Tutaj jedynie znalazłem komplet z korbowodem, http://xlintperformance.com/index.php/p ... parts.html
ale 340 baaaksów plus ze stówę przesyłka... :? Wysłałem im pytanie czemu tak drogo. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR350RD problem ze sprzęgłem
PostNapisane: Śr paź 29, 2014 8:36 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Cz lip 24, 2008 3:38 pm
Posty: 513
Lokalizacja: Kraków
Składanie wału dokonuje składacz wałów bo złożenie i wycentrowanie to jedno :wink:
No i pytanie pytanie spawać nie spawać, mnie wał z korbą Hot Rodsa rozcentrował się po 4tys km a niby wszystko miało być profesjonalnie...

Można też się przyglądnąć tłokowi czy możliwe jest wstawienie redukcji na mniejszy sworzeń (żeby skompensować zużycie mogą wyrównać główkę rozwiertakiem nastawnym i dorobić nadwymiarowy sworzeń co nie jest drogie tylko trzeba czekać na wsad do pieca)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: XR350RD problem ze sprzęgłem
PostNapisane: So lip 11, 2015 2:20 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm
Posty: 106
Lokalizacja: WKZ/LRY
Sprawę rozwiązałem tak: oba TOPy posłałem do mecha rezatora i wyrezał mi nadwymiarowe sworznie tłokowe, rozhonował tłoki pod nie i troszkę główki korbowodów. Niedostępny tłok XL zrezał na cacy po bokach i dorobił tuleję na te pół mm mniej. Tłok jest oryginalny STD rozmiar z nalotem prawie 70kkm... Ale działa. Głowica zregenerowana, będzie składanie.
Ale ale, nie o tym ...
Dłubię przy XR350 '83, elektryka 6V, nie moja mocna to strona więc pytanko.
Alt ma 64W, światła oryginalnie są włączone NA STAŁE (aku nie ma) i mają 35+3W czyli zjadają 2/3 mikrej mocy. Świateł brak i mogę tak to zostawić - brak papierów więc ino w krzaki.
Ale czy może być BEZ świateł, czy brak obciążenia spowoduje spalenie czegoś lub inne problemy w układzie?
Jeśli światła mają być to jakieś ledowe grały by tutaj w kwocie do 200zł oba?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 8 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL