Stan wałka zdawczego, zębatka jest wąska i niestety wałek się wyrabia. Szczególnie w starej wersji (bodajże do 91).
W wersji z małym bebnem lubi się wyrabiać gniazdo łożyska w tylnym kole, bo nie ma tam żadnego uszczelniacza i trzeba często kontrolować łożyska :( Na szczęscie jest ich mało, większość ma tarczę z tyłu (od 92).
Blaszka ssania w gaźniku - jeśli jest oryginał to kwestia czasu, aż urwie :)
W XR650L (praktycznie ta sama rama) lubi pękać końcowa część subframe
https://4strokes.com/download/file.php?id=963&mode=view. Tu może być podobnie. Wydech stanowi dodatkowe wzmocnienie, pęknięcia częściej się zdarzają przy akcesoryjnym wydechu.
Silnik jest wrażliwy na braki oleju, góra się szybko przyciera przy niskim stanie - tu trzeba kontrolować.
Tu jest też sporo info
http://www.justxr.com/info/xr6_2nd_hand_faq.html