Autor |
Wiadomość |
Timo
|
Tytuł: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: Pt lis 15, 2013 5:55 pm |
|
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:02 pm Posty: 175
|
Zastanawiam się nad wymianą cylindra w DRZ. Co warto kupić, macie jakieś doświadczenie, rekomendacje? Na allegro jest kilka ofert w cenach od 1000 zł do 1400 zł. Co dziwne regeneracja w "MotoX" to koszt rzędu 1230 zł (850 zł regeneracja + 380 koszt wysyłki). Czy regeneracja starego cylindra może być lepszą opcją od zakupu nowego?
Znalazłem również cylinder powiększający pojemność silnika do 440 cc (Big Bore firmy Atena) - ktoś z Was zakładał taki zestaw u siebie, warto? Czy Athena to dobra marka? Niestety w kraju nie jest dostępna i trzeba sprowadzać ze stanów.
Pozdrawiam, Timo
|
|
Góra |
|
|
grzybek
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: Pt lis 15, 2013 7:26 pm |
|
Dołączył(a): Pn lis 22, 2010 7:39 pm Posty: 161
|
Dużo informacji znajdziesz na forum drz. Nie chce mi się tego kopiować tutaj. :wink:
|
|
Góra |
|
|
Timo
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: Pt lis 15, 2013 7:44 pm |
|
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:02 pm Posty: 175
|
Byłem, szukałem, pytałem i nic na ten temat nie znalazłem.
|
|
Góra |
|
|
ArturS
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: Pt lis 15, 2013 8:08 pm |
|
honorowy bajkopisarz forumowy |
Dołączył(a): N cze 27, 2010 5:26 pm Posty: 637 Lokalizacja: Zabrze
|
BigBore jest dostępny również z Vertexa, oczywiście w komplecie z tłokiem itd. Co się stało z cylindrem, że potrzebna jest wymiana? :shock:
|
|
Góra |
|
|
Timo
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: Pt lis 15, 2013 9:06 pm |
|
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:02 pm Posty: 175
|
Motocykl stracił moc. Po rozebraniu silnika okazało się, że pierwszy pierścień jest w kilku kawałkach. Powodem tego było wytarcie jego na wysokości o 60%. Był tak cienki, że wreszcie popękał. Z Kiubem pomierzyliśmy cylinder średnicówką i wyszedł lekki owal - różnica ok 2 setek (serwisówka dopuszcza chyba 1,5). Cylinder nie ma żadnych głębokich rys, nie ma też już śladu po honowaniu. Teoretycznie nikasil ma grubość 5-6 setek wiec mógłbym dać do honowania, założyć nowy tłok + pierścienie i poskładać silnik z powrotem. Jednak nie jestem pewien, czy udałoby się zgubić ten lekki owal przez tokarza (wiem, że nie robi się szlifu takich powierzchni).
Co do Big Bore nikt nigdzie nie pisze co warto kupić. Na allegro pojawia się zestaw "Works Cylinder" wraz z tłokiem "Verteks" w zestawie, ale jak z jego trwałością? Czy ma ktoś takie coś założone w swojej DRZ-cie?
|
|
Góra |
|
|
Jedi
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: So sty 11, 2014 1:25 pm |
|
Dołączył(a): Śr lis 21, 2012 10:34 pm Posty: 30 Lokalizacja: Warszawa/Sokołow Podlaski/Dybów
|
Athene można zamówić w intercarsie.Koszt ~2300 PLN.Na stanie pewnie nie mają ale można zamówić i poczekać ten tydzień,dwa.
|
|
Góra |
|
|
zul
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: So sty 11, 2014 4:32 pm |
|
Dołączył(a): So maja 30, 2009 10:39 pm Posty: 167 Lokalizacja: Szubin / Bydgoszcz
|
2 setki ? ... Zakładając że masz mega porządny sprzęt pomiarowy o dokładności 0,01 mm to równie dobrze może być 1 setka. Do 5 setek owalu - nie robilbym nic. Zakładaj tłok i jeździj! Szkoda kasy na nowy cylinder, czy regenerowany.
pozdr
|
|
Góra |
|
|
żółf
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: So sty 11, 2014 5:21 pm |
|
Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 7:02 pm Posty: 440 Lokalizacja: Karpacz/Gniezno
|
Jeżeli to rzeczywiście 2 setki z owalu to faktycznie tyle co nic. Dobierz nadwymiar, wyślij do honowania i ciesz się jazdą:)
|
|
Góra |
|
|
Timo
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: So sty 11, 2014 5:45 pm |
|
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:02 pm Posty: 175
|
To nie do końca takie hop siup bo linii honowania w cylindrze nie widać - czyli ileś tam nikasuli wytarło się. Ale faktycznie za szybko się poddałem. W poniedziałek zaniosę cylinder do fachowców i posłucham ich opinii. Nie ma sensu przepłacać.
Dzięki za motywację. Czas najwyższy poskładać to żółte diabelstwo i powrócić do czegoś lekkiego, bo GS-em nieźle rzuca w tej pogodzie na leśnych drużkach.
|
|
Góra |
|
|
Kastorcodex
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: So sty 11, 2014 6:09 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 05, 2010 12:02 pm Posty: 386 Lokalizacja: Gdynia
|
|
Góra |
|
|
Timo
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: So sty 11, 2014 6:25 pm |
|
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:02 pm Posty: 175
|
Od Hruzdowicza odebrałem właśnie głowicę po regeneracji i tam zamierzam wybrać się ponownie z cylindrem :)
|
|
Góra |
|
|
Kastorcodex
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: So sty 11, 2014 6:40 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 05, 2010 12:02 pm Posty: 386 Lokalizacja: Gdynia
|
Ja zawsze mam takiego pecha, że jak jadę do Hruzdowicza to maja przerwę technologiczną, urlopową itp. Raz pojechałem do Pałuchy i od tamtej pory co mam to tam wożę. Mniejszy warsztat i trochę przyjemniejsza obsługa, jakość, w mojej ocenie, równie wysoka.
|
|
Góra |
|
|
Timo
|
Tytuł: Re: Suzuki DRZ 400 - remont silnika Napisane: N mar 02, 2014 9:32 pm |
|
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:02 pm Posty: 175
|
Cylinder wrócił po honowaniu. W głowicy wymienione 2 prowadnice, wsadzone nowe zawory wypolerowany kanał wylotowy i zrobione zabielanie powierzchni. Dodatkowo wsadziłem Dynojet (nie wiem po co - taki wiejski tjuning) i zdemontowałem selsyn. Wszystko pięknie poskładane na nowych uszczelkach z Suzuki. Zapalił za pierwszym zakręceniem. Po 100 km sprawdzona kompresja - 9 kPa, czyli nie jest źle. [ img ][ img ][ img ][ img ][ img ][ img ][ img ][ img ]
|
|
Góra |
|
|