Teraz jest Cz mar 28, 2024 7:26 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 7 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szukam użytkownika Hondy XR 650 L
PostNapisane: Pn cze 10, 2013 11:24 am 
Świeżak

Dołączył(a): So sie 11, 2012 2:09 pm
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
Witam,

Czy ktoś na forum adv jest użytkownikiem hondy XR 650L? Chciałbym poznać opinie.

Przeznaczeni: motocykl prosty technicznie na wyprawy: Azja , Amerryk PŁD.

Z góry dzięki za info

Pozdr Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam użytkownika Hondy XR 650 L
PostNapisane: Pn cze 10, 2013 12:31 pm 
Aktywny

Dołączył(a): N lut 08, 2009 7:58 pm
Posty: 141
Lokalizacja: OLEŚNICA
Jam jest. Motocykl b.trwały ,łagodny w eksploatacji ,w terenie brakuje lepszego zawiasu przód i tył .Ale jest to mój ostatni dożywotni motocykl ,ponieważ preferuję off-road a lepszego ze starej szkoły enduro chyba nie ma. Dla mlodzieńca może jest za nudny ,ale dla kogoś kto potrzebuje dojechać do celu a nie lansować się wśród kolegów jest zaj...sty.Szybkość przelotowa na czarnym nawet za duża .Moc wystarczająca . Nie sądze że jestem subiektywny ,miałem wcześniej całe stado różnych off roadowych motocykli. . Jeśli ktoś wie po co ma służyć ten - to wielką zaletą jest chłodzenie powietrzno olejowe ,elektryczny starter ,stalowa rama ,niski stopień sprężania ,dobra geometria -ogolnie prostota ,w połączeniu z wysoką sprawdzoną przez wiele lat jakością.Innego nie chcę no chyba że zrobią KTM adventure z silnikiem od XR 650 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam użytkownika Hondy XR 650 L
PostNapisane: Pn cze 10, 2013 2:14 pm 
Świeżak

Dołączył(a): So sie 11, 2012 2:09 pm
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
Dzieki za info. Kiedys jezdzilem xr 400r (1998) i bylo git, Moto generalnie potrzebuję na wyprawy, jak pisałem wczesniej. Prostota, niezawodnosc, ale zawieszenie tez wazne.
Teraz na nie ekstremalnie trudny teren używam 690 R, swietna maszyna ale troche obawiam się awarii w jakims niedostepnym kraju. Zanam przypadki czekania przez podroznikow na czesci z KTM-a przez miesiąc:-(

Wiem, że opcjonalnie niektorzy wybieraja dr 650 ale zawiecha w tym motocyklu to istna porażka. Ostatnio nawet przysiadlem sie do nowego moto i nawet nowe tak ma.

Czy probowałeś regulować zawieszenie XR?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam użytkownika Hondy XR 650 L
PostNapisane: Pn cze 10, 2013 2:30 pm 
Aktywny

Dołączył(a): N lut 08, 2009 7:58 pm
Posty: 141
Lokalizacja: OLEŚNICA
Z przodu pompowane powietrzem natomiast tył z regulacją .dość przyzwoite Showa .myślę że nic nie trzeba zmieniać na lepsze bo to spełnia swoje zadania postawione temu moto. Dla mnie podnóżki są za wysoko i oryginalne są małe .kierychę trzeba podnieśc .Reszta może zostać bo w tym tkwi urok tego motorka.Stelaże pod torby ,osłona pod silnik np. od dominatora ,większy zbiornik i czad


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam użytkownika Hondy XR 650 L
PostNapisane: Pn cze 10, 2013 2:45 pm 
Świeżak

Dołączył(a): So sie 11, 2012 2:09 pm
Posty: 7
Lokalizacja: warszawa
To jak będę sie wybierał do Wrotka to chętnie oglądnę i przymierze się. Pozdr Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam użytkownika Hondy XR 650 L
PostNapisane: Pt cze 14, 2013 7:45 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm
Posty: 195
Ja mam jakby co, lux to sprzęt, silnik od dominatora, zmieniasz olej co 2000mil 3200km u stawiasz zawory na śrubkach co 6400km i smigasz.
Zawieszenie SHOWA sporo regulacji.
W przodzie masz u dołu regulacje śrubkami otwiera się otworki w specjalnej wewnętrznej śrubce przez co zmienia się przepływ oleju, dzięki czemu regulujesz tłumienie ja ustawiłem na SOFT przez co dobrze wybiera małe dziury w szutrze i asfalcie.
Od gory masz pompowane pompką powietrze, tłumienie dobicia, ja spuściłem do ciśnienia atmosfery, raz mi dobiło na hopie, do jazdy po hopach trza dobić i zmienić trochę pyknięć w stronę HARD, tu jest duża różnica wyczuwalne są już 2 pyknięcia jak jeździsz już kilka lat to poczujesz.
W tyle masz amortyzator gazowo olejowy, od góry masz zbiornik z gazem jest to tłumienie odbicia jest śruba pod lewym deklem i tu też ostrożnie kilka pyknięć już czuć.
Od dołu w tylnym amorze masz śrubkę przestawianą palcem jest to tłumienie dobicia możesz to zmienić przy każdym postoju w zależności ile masz naładowane tobołków na ogon.
Więc zawieszenie w tym moto do turystycznych zastosowań jest perfekt, lepszy jest WHITE POWER KTM ale to inne zastosowanie.
Co jeszcze.
Moto ma relatywnie mały bak jak dla zastosowań ADV 200km zasięgu jest akcesoryjny 400pare km 22L moto w trasie pali 5L/100km ale założenie tego nie jest dziecinne przewiduje się ścięcie oryginalnych mocowań i dorobienie swoich dedykowane są gdzieś w stanach ale też nie do końca, ja zrobiłem wszystko na gumowych mocowaniach i myśle że jest to optymalne mocowanie baku z tworzywa, bak ma drgać i ustępować we wszystkich motkach jest na gumowych amortyzatorach bak.
Co jeszcze, moto ma z lewej strony podobnie jak dominator ma pompę podciśnieniową dopalającą powietrza do spalin żeby rozcieńczyć spaliny żeby spełniło normy emisji, niektórzy to demontują zyskując kilogram ale trzeba z głową bo jak się odpowiednio nie zaślepi to może pył wciągnąć do odmy i silnik poleci, lepiej nie ruszać fabryki chyba że ktoś to urwie to dopiero.

Mam dobry patent na prosty stelaż pod bagaż sprawdzony na 3 wypadach nie urywa się i nie łamie ogona odpowiednio rozłożone siły na odpowiednie części ramy.

Starsze modele mają kalamitki we wszystkich częściach kiwaka nowsze już tylko jedną i to jedyna jest różnica między modelami z młodych lat a modelami z lat 90tych ogólnie sprzęt produkowany od roku 1993 do roku 2013 bez zmian w fejsliftingu jedyna zmiana to malowanie i te kalamitki w kiwaku do pominiecia, znajdż mi podobny model tłuczony bez zmian przez 20 lat, może być też auto, świadczy to tylko o tym że konstrukcja jest niezwykle udana.
DR650SE również jest bardzo udaną konstrukcją napewno ma lepsze chłodzenie również olejowe, ma tam jakieś wpadki w silniku które są patenty jak je wyeliminować, na pewno XR650L, DR650SE, XT600 to podstawowe konstrukcje ekstremalnych wyprawówek, z tym że XR650L ma najbardziej wygodne siodło ma rozrusznik i dobre zawieszenie, a to ważne.
Nadal w sprzedaży, jankesy wiedzą co dobre proste i niezawodne, a stary kontynent twierdzi że kopci i nie ma nowych technologii typu filtr cząsteczek stałych :)
A i obsługa tego wszystko moment rozkręcisz dołączonym zestawem kluczy, nie obawiaj się częstego ustawiania zaworów zdejmujesz bak odkręcasz 4 dekle ustawiasz śrubokretem i kluczem oczkowym nie trzeba ściągać pokrywy głowicy, zmiane oleju i zawory robisz w trasie gdzie popadnie na poboczu.

http://powersports.honda.com/2013/xr650l/offroad.aspx

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam użytkownika Hondy XR 650 L
PostNapisane: N cze 23, 2013 6:52 pm 
Aktywny

Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm
Posty: 106
Lokalizacja: WKZ/LRY
EEkkmmm http://www.advrider.pl/viewtopic.php?f=16&t=9715


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 7 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL