Teraz jest Cz mar 28, 2024 10:24 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 7 z 9   [ Posty: 128 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 11:21 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr kwi 11, 2012 6:46 am
Posty: 400
Lokalizacja: Deep South
rrolek napisał(a):
Witam

Tobie i w niektórym powyżej też w jakiś stopniu...

pozdr
rr


OK :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 11:31 am 
Początkujący

Dołączył(a): Śr maja 12, 2010 11:08 am
Posty: 48
marekm napisał(a):
Czytając wątek, można dojść do wniosku, że każde moto nadaje się na "Pierwsze moto do terenu" :lol:

Jako off'owy emeryt, dodam ze swej strony, że waga ma znaczenie. :(


Czekałem na taki głos rozsądku :lol: .

Jak się ma prawie 2 metry wzrostu i niecałe 100kg to nie jest prosto znaleźć wygodny (dopasowany gabarytowo, pozwalający zająć stabilną pozycję) motocykl, który nie jest Harleyem :mrgreen: .

Na DRZtce E próbowałem się 2 sezony ustawić. Ni cholery nie było mi wygodnie. Wszystkie 250 4T odpadają na starcie.

Panie Premierze jak żyć?

Gdybym był gabarytowo skromniejszy i miał wolny czas na latanie w koło komina, kupiłbym od Louisa 125 2T :lol: .

Pzdr
Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 11:36 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr kwi 11, 2012 6:46 am
Posty: 400
Lokalizacja: Deep South
Ja mam 175 cm a waga około 100 kg :mrgreen: Miałem 2T(MZ :mrgreen: ) i jakoś mi aż tak bardzo nie pali się do powrotu do nich, bo albo nie jedzie albo odkręcasz gaz i śmiga :mrgreen: . Wchodzi w grę 4T tylko!!


Panie Premierze jak żyć? Z dnia na dzień :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 11:38 am 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So lip 18, 2009 10:30 am
Posty: 2149
Lokalizacja: Gdańsk
Miałem na myśli masę motocykla, ale niech będzie. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 11:39 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr kwi 11, 2012 6:46 am
Posty: 400
Lokalizacja: Deep South
marekm napisał(a):
Miałem na myśli masę motocykla, ale niech będzie. :lol:


Oj tam oj tam!! Jest porównywalna z moto!! :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 11:49 am 
Początkujący

Dołączył(a): Śr maja 12, 2010 11:08 am
Posty: 48
marekm napisał(a):
Miałem na myśli masę motocykla, ale niech będzie. :lol:



:lol: Zobaczyłem to co chciałem zobaczyć.

Mnie irytują małe motocykle, ciasne samochody, nisko powieszone lampy itd. :roll: :lol: .

A 125 Louisa lekka jak rower czyli też się zgadzamy :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 12:17 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr kwi 11, 2012 6:46 am
Posty: 400
Lokalizacja: Deep South
Koniec końców, wychodzi na to, że trzeba kupić drz aby tylko była zdrowa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 12:21 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): So lip 18, 2009 10:30 am
Posty: 2149
Lokalizacja: Gdańsk
tomaszb2 napisał(a):
Koniec końców, wychodzi na to, że trzeba kupić drz aby tylko była zdrowa ;)

No to może nówkę z USA :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 12:43 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr kwi 11, 2012 6:46 am
Posty: 400
Lokalizacja: Deep South
marekm napisał(a):
tomaszb2 napisał(a):
Koniec końców, wychodzi na to, że trzeba kupić drz aby tylko była zdrowa ;)

No to może nówkę z USA :D



Może kupie coś logicznego do 11 tysi w Nadwiślańskim Kraju bez potrzeby ściągania z zamorskich krajów :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 12:53 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt wrz 28, 2007 12:22 pm
Posty: 683
Lokalizacja: Gniezno
to tak jeszcze na marginesie.......oprócz rodzaju moto ważny jest również ktoś kto nauczy podstawowych zachowań w terenie....to bardzo przyspiesza naukę.....

pamiętam jak kupiłem sobie pierwsze moto: dominatora 650 od razu pojechałem na tor crossowy...no bo przecież pisali że motor w teren:) jeździłem na pierwszym biegu i co chwila podnosiłem motocykl.....tak chyb przez 2 tygodnie.....

dopiero jak zlitował się nade mną jakiś crossowiec co chyba już nie mógł patrzeć na mnie, podpowiedział, że lepiej wstać, inaczej się pochylić, jak rzuca to dodać gazu a nie hamować...kurna nie mogłem tego motocykla poznać.....

dodam, że moim zdaniem lepiej do nauki terenu jak najlżejsze moto.....dominator wydawał mi się bardzo ciężki wtedy.
dodam także, że jak się jeździ klocem to to jak się przesiądzie na coś lekkiego to jak rowerem się jeździ, tak jak ja jeżdżąc na lc8adv wsiadłem na chwilę gs650 wjechałem w pole...wszystkie lęki odeszły:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 1:10 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): So lut 12, 2011 1:29 am
Posty: 80
Lokalizacja: Zduńska Wola łódzkie
Cytuj:
A jezeli twierdzisz ze nie ma sensu kupowac czegos lzejszego niz xr600 to albo nie jezdziles na nich albo jestes slepo zakochany w xrce:-)


nie twierdze że xr600 jest najlepsza na świecie bo nie jest :D
latałem na exc 250 -u góry za mocny dla mnie, u dołu za słaby, spalanie kosmiczne, zawias bezapelacyjnie lepszy od xr (ale xr ma dosyć prehistoryczny zawias -nawet ttr600 czy tt600s ma lepszy ) ale ja nawet tego zawiasu co jest w xr600 nie potrafię wykorzystać w 100% więc tak dobry zawias jak w exc mnie nie potrzebny ....

Cytuj:
2t jes 2x tanszy w uzytkowaniu niz 4t.


tak ale w przypadku motocykli z tej samej klasy.......exc 250 będzie o niebo droższy w utrzymaniu od xr600 czy drz400e....

tańszym w utrzymaniu 2t od xr600 będzie moto podobnej klasy czyli np honda crm125 albo kawasaki kdx125....

xr600 olej ma bardzo często jak wyczyny-co 1500km(drz 400e ma co 2500km ), ale tylko olej pozatym remont silnika robi się raz na bardzo długi czas :D

Cytuj:
No chyba ze po tej zwirowni chce sie jezdzic tylko na wprost. Wtedy na DLu to mozna robic.


można ale ciężko jest -przejedź się na wprost po głebokim kopnym piachu na ciężkim moto i na lekkim.......ja na xt600 w wersji jamnik 3tb (jakieś 170kg) nie dawałem rady-przód uciekał mi na boki, na co 2 podjeździe się zakopywała w połowie, ciężko było ja targać po glebach...

xr 600 prowadzi się jak baletnica-łatwo poderwać przednie koło przed nierównością, mimo gorszych opon(w xt 600 miałem e-09 nowe w xr mam łyse micheliny nie pamiętam modelu ale kostki zaokrąglone i niskie :D) nie tonie w piachu przy wolnej jeździe, nie ma też wężykowania przy szybkiej jeździe na wprost- w końcu to jest jej naturalne środowisko ona była stworzona do rajdów na pustyni

Cytuj:
bliżej DRZcie do typowych wyczynowych 4T niż do starszych duali chłodzonych jeszcze powietrzem.


po mojemu xr600 vs drz400e to tak
silnik: xr ma 44KM , drz ma 49KM.....na obroty oba wkręcają się ostro, xr mimo że nie ma pompki przyśpieszacza i ma prymitywny gaźnik niczym z ogara 200, bardzo ostro reaguje na nawet lekki ruch manetką.....drz lepiej ciągnie na wysokich obrotach od xr600, xr 600 jest mocniejsza z dołu, aczkolwiek ja nie odczułem żeby xr600 była sporo słabsza od drz...

zawias- xr 600 jest sporo w tyle za drz400e ........drz ma full regulacje, xr ma z przodu powietrzem, z tyłu tylko napięciem wstępnym sprężyny, ale generalnie jeśli ktoś nie skacze na 5m nad ziemią to zawias w xr wystarcza........ja w drz regulacji zawiasu i tak nie ogarniałem po początkowych zabawach wróciłem do ustawień fabrycznych i nic nie ruszałem

koszta eksploatacji : xr jest tańsza w naprawach-części jest więcej , ma prostszą konstrukcję więcej idzie zrobić samemu -zawory na śrubkach, chłodzenie powietrzem
uszczelki do xr600 kosztuje 150 do drz400e kosztują 450 zł, drz ma nicasil w cylindrze jak zaniedbasz to koszta są spore -w xr oprócz rocznika 88 jest żeliwo (w 88 był nicasil fabrycznie )więc 50 zł szlif i następny tłok.....

xr600 jest bardziej debilo i sadyzmo odporna-łatwo ją przegrzać ale cylinder jest na żeliwie, jak ją ekstremalnie zagotujesz to padają pierwsze uszczelniacze zaworowe i pije olej, nie wiem jak trzeba ją zagotować żeby się zatarła......często jest tak że zaszalejesz olej się zagotuje, wystudzisz ją spokojną jazdą i dalej jeździ bez szwanku.....xr 600 lepiej znosi gleby jest chyba z lepszego materiału......

drzE chłodzenie ma super- 2 chłodnice mimo braku wentylatora mi się go nie udało zagotować nawet dresiarskim zakopywaniem po wahacz tylniego koła albo paleniem gumy w 30 stopniowe upały :D ale ma bardzo delikatne chłodnice, delikatne pokrywy magneta -w zasadzie ostra gleba na twarde i dźwignia biegów znajduje się w komorze magneta i mamy wyciek....

xr 600 ze słabych punktów fabrycznie ma: blaszka ssania i 3 bieg w rocznikach 85-88
blaszka ssania pęka wpada do cylindra jest BUM, dorobić ją można z byle blachy, można wywalić w ogóle ale wtedy odpalanie w zimniejsze dni będzie horrorem :D
z 3 biegiem nic się nie zrobi-albo szukać młodszych gdzie to wyeliminowano albo starsze po naprawie skrzyni, albo kupić i założyć że się nie wysypie -nie musi paść ale często padało

w drz400e słabe punkty ?? brakło by kartki A4
-odkręcające się śruby magneta =sieczka z statora i koszty
-problemy z regulatorami napięcia=brak ładowania, brak rozruchu
-wadliwe napinacze rozrządu do 2003 (szary silnik ) =przeskoczenie łańcuszka =bum w silniku
-blaszka w keihinie fcr pęka =wpada do silnika bum=jak mi się to stało nie było zamienników nowa 700 zł
-panewki głowicy=znak rozpoznawczy enduro suzuki :D jak zwłoki swojego sprzedawałem masa ludzi chciała głowicę i wałek wydechowy a u mnie były ślady przytarcia...........głowica bez osprzętu 2tys, wałek nie wiem...

reasumując-można przyjąc że w kontekście stricte jazdy drz E wygrywa z XR bo ma lepszy zawias chociaż ma tragiczną geometrię -niski długi jak pod tylnim kołem nie ma przyczepnego podłoża to ciężko go wyrwać na koło , xr 600 za to zawsze chętnie, trzeba tylko manetką poprosić :D no i drz 400e jest prawie 2x droższy-zdrowa xr to 5-7tys, a nie liczyłbym że zdrowego drz kupisz za mniej niż 10tys....

u mnie pierwsze skrzypce grają koszta eksploatacji więc biorę xr i jestem zadowolony
starczy bo mi się ziemniaki spalą :D

PS xr 600 to nie to samo co xt czy dr jeśli chodzi o klasę motocykla -proszę nie stawiać znaku równości :D xr600 bliżej do hard enduro niż do dual sporta
PS2 na maila w zasadzie odpowiedziałem w tym poście -dodam tylko na szybko że w mojej opini ttr600 w rankingu drz, ttr, xr ttr jest najniżej bo jest najcięższa (ok 130 na sucho) i ma dosyć nudny mułowaty silnik, z drugiej strony ttr będzie mieć najniższe z tych 3 koszta eksploatacji -piec wytrzyma podobnie jak w xr ale olej co 6tys km i zawory też więc 4x rzadziej....narazie stać mnie na xr nie szukam tańszego :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Śr sie 01, 2012 1:41 pm 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr kwi 11, 2012 6:46 am
Posty: 400
Lokalizacja: Deep South
Ten temat to będzie istna skarbnica wiedzy!! Dzięki Kolego za wyczerpującą odp! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Pn sie 27, 2012 7:18 am 
bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Śr kwi 11, 2012 6:46 am
Posty: 400
Lokalizacja: Deep South
I w końcu kupiłem...XRkę ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Pt sie 31, 2012 11:00 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): So lut 12, 2011 1:29 am
Posty: 80
Lokalizacja: Zduńska Wola łódzkie
600 czy 400 ??

tak czy srak dobry wybór moim zdaniem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie moto do terenu jako pierwsze?
PostNapisane: Pt sie 31, 2012 11:04 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Wt mar 01, 2011 5:14 pm
Posty: 1016
Lokalizacja: strzelin/okolica
no xr na nauke w sam raz :lol: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 7 z 9   [ Posty: 128 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL