Teraz jest Pt mar 29, 2024 1:06 pm


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 6 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Honda XR 600 96r regulacja zaworów i gaźnika
PostNapisane: Pt kwi 20, 2012 10:44 am 
Początkujący

Dołączył(a): Pn mar 05, 2012 7:59 pm
Posty: 24
Witam wszystkich, niedawno nabyłem uszkodzoną xr 600, nie szło obrucić wałem, okazało się że do cylindra wpadły odłamki blaszki ssania z gaźnika, głowica trochę dostała ale żyje -dałem ją zrobić, poskładałem wszystko wg doświadczenia swojego, kolegi i instrukcji z jakiejś tam śmiesznej serwisówki (tutaj prośba gdyby ktoś miał Haynesa :)). Motor po pewnym czasie kopania zagadał raz drugi i odpalił (aaa musze jeszcze wtrącić iż wcześniej wessana blaszka ssania została dorobiona z nierdzewki przez mojego kumpla, odziwo wyszło mu całkiem nieźle ale nie do końca jej ufam) a więc silnik chodzi, niby wszystko fajnie ale są problemy z wkręcaniem na wyższe obroty i tutaj zastanawia mnie ta blaszka ssania, świeca okopcona więc chyba za bogato, i prawy zawór wydechowy na którym działa dekompresator, z tej serwisówki co mam udało mi sie zrozumieć że trzeba go ustawiać inaczej niż pozostałe ale nic poza tym wiec ustawiem go jak lewy wydechowy czyli na znakach i luz 0.12. W tym miejscu proszę o wszelkie sugestie i rady posiadaczy i znawców tego moto co i jak poprawić. No to chyba tyle, zapraszam do dyskusji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 600 96r regulacja zaworów i gaźnika
PostNapisane: So kwi 21, 2012 7:29 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm
Posty: 195
Ustaw wal w pozycje T ktecac kluczem 17 w strone przeciwna do ruchu wskazowek zegara, jak sie pojawi lekki luz na 4 rech zaworach to ok, jak nie przekrecjeszcze raz o 360stopni. Na pozycji T ustaw zawory na zimnym silniku 0,10mm ssania (te z tylu), 0,12 wydechowe (te z przodu) oczkowa 12tka i srubokret z narzedziowki. Do krecenia walem masz zaslepki na imbusy z lewej strony, w srodku wal u gory wizjer gdzie szukasz na kole tego T. Spokojnie olej nie wyleci jak to odkrecisz. Sprawdz najpierw czy masz szczelinomierz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 600 96r regulacja zaworów i gaźnika
PostNapisane: So kwi 21, 2012 8:26 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): So lut 12, 2011 1:29 am
Posty: 80
Lokalizacja: Zduńska Wola łódzkie
prawy zawór wydechowy ja ustawiałem luz nie kiedy było na T tylko obracając wałem znalazłem punkt kiedy na tym zaworze jest największy luz i wtedy ustawiłem 0,15...chodzi o to że tam jest deko i w moim przypadku zdarzało się że wał w T na każdym zaworze był luz a prawy wydechowy był podparty nie wiem cz to znaczy że deko się zacina czy tak ma być , jak ustawiłem na prawym wydechowym 0,15 na znaku to gasła mi w dziwnych momentach, zrobiłem na 0,15 w momencie największego luzu i jest ok

blaszki ssania możesz w ogóle nie zakładać, dopóki ciepło będzie palić może ciut trudniej ale masz 100% gwarancji że znowu nie pęknie i jej nie wessa :D dramat zacznie się jak temperatury zaczną zbliżać się do 0 albo na minusie wtedy będziesz kopał i kopał :D

zobacz stan filtra powietrza, jak czysty to wyjmij i rozbierz gaźnik, jest bardzo prosty sprawdź dysze(rozmiary) czy któraś nie jest za duża czy ktoś wiertarką nie kombinował, wyczyść wszystko i poskładaj, potem regulacja gaźnika, jak dalej będzie nie ok to będziemy sZUKAĆ DALEJ :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 600 96r regulacja zaworów i gaźnika
PostNapisane: So kwi 21, 2012 10:35 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Pn mar 05, 2012 7:59 pm
Posty: 24
bardzo ciekawe propozycje, niestety w moim przypadku sposób użytkownika dzikm z ustawianiem zaworów średnio się sprawdzi ponieważ dałem głowice do zrobienia, gniazda były docierane i po złożeniu obojętnie na którym obrocie wału luzów nie zaobserwujesz,więc nie da się obczaić w ten sposób na którym obrocie ustawiać luzy, tak więc postąpiłem zgodnie z instrukcją z manuala i ustawiłem wał na znaku T a wałek rozrządu kreskami równo z głowicą (prawie równo :P pewnie ze względu na lekkie zużycie łańcuszka) założyłem łańcuszek i zabrałem sie za regulacje luzu z tym że właśnie nie miałem pewności na jakim obrocie regulować więc obracając wałem starałem się aby był to ten obrót na którym krzywki nie napierają na zawory i pamiętając oczywiście o znaku "T". Później doczytałem się na jakimś forum że trzeba ustawiać luzy na tym obrocie w którym następuje zamknięcie zaworów ssących ale nie zwróciłem uwagi jak to było w moim przypadku tak wiec mam teraz pełno wątpliwości czy dobrze to zrobiłem. Oprócz tego na zębatce wałka rozrządu w moim silniku była jeszcze jedna kreska oraz po przeciwnej stronie zębatki napis "out" o których mowy w serwisówce nie było (było tam tylko że dwie kreski poziome mają się pokrywać poziomo z głowicą) i złożyłem to w ten sposób że wał był na znaku "T" a wałek rozrządu kreskami pokrywał się z głowicą i napis out był na godzinie 2 - czyli dodatkowa kreska pionowa była "schowana" następnie tak jak wcześniej mówiłem ustawiłem luzy zaworowe i skręciłem wszystko do kupy, oczywiście gaźnik przed montażem przejrzałem,wyczyściłem,wydmuchałem i wkręciłem tę ... blaszkę dorobioną prze kumpla. Potem to już wiadomo trzeba było parę razy kopnąć, ale moto już przy pierwszym kopnięciu dał cynk że będzie żył i tak po około 7 kopach odpalił, pochodził chwile, zgasiliśmy, wypchneliśmy na dwór i znowu kopanie tym razem za 2 czy 3 razem odpalił ale jechać za bardzo nie szło bo się nie wkręcał na obroty (podobne zachowanie jak odcięcie zapłonu na wysokich obrotach z tym że tu zachodziło zaraz po wolnych obrotach w przechodzeniu na średnie). Także historię chyba opisałem najdokładniej jak się dało. Prosiłbym o jakieś potwierdzenie czy dobrze w ogóle mam złożony ten rozrząd i czy moto w ogóle by chodziło gdyby było źle :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 600 96r regulacja zaworów i gaźnika
PostNapisane: Cz kwi 26, 2012 8:29 am 
Aktywny

Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm
Posty: 195
No jak Ci zfrezowali czy coś tam gniazda i głowice to zawory Ci sie cofnęły i skasowały luzy napierały na popychacze, trzeba było ustawić wał w odpowiednią pozycje i na zimym odkręcić śrubki cofnąć i wyregulować luzy, tak mi się zdaje ale jak rozgrzebałeś cały rozrząd zdejmowałeś łańcuszek to może lepiej dać to do fachowca do warsztatu, bo szkoda zachodu, stresu i męczenia głowy i ewentualnego uszkodzenia drogiego japońskiego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Honda XR 600 96r regulacja zaworów i gaźnika
PostNapisane: Cz kwi 26, 2012 1:26 pm 
Początkujący

Dołączył(a): Pn mar 05, 2012 7:59 pm
Posty: 24
dzikm napisał(a):
No jak Ci zfrezowali czy coś tam gniazda i głowice to zawory Ci sie cofnęły i skasowały luzy napierały na popychacze, trzeba było ustawić wał w odpowiednią pozycje i na zimym odkręcić śrubki cofnąć i wyregulować luzy, tak mi się zdaje ale jak rozgrzebałeś cały rozrząd zdejmowałeś łańcuszek to może lepiej dać to do fachowca do warsztatu, bo szkoda zachodu, stresu i męczenia głowy i ewentualnego uszkodzenia drogiego japońskiego silnika.



zrobiłem tak jak piszesz, no i silnik chodzi, pali całkiem nieźle, tylko miałem sporo wątpliwości ale myślę że gdybym źle to zrobił to silnik by nie chodził


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 6 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL