Autor |
Wiadomość |
ex1
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: Cz mar 08, 2012 8:08 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
maciej_mi napisał(a): A może ossa explorer, coś jeszcze bardziej radykalnego od freeride'a [ img ]74KG na sucho Trochę przesadziłem :D sorry za off topic fajna ta ossa.. :D jest jeszcze yamaha tricker :D [ img ]
|
|
Góra |
|
|
rrolek
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: Cz mar 08, 2012 8:56 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am Posty: 1497 Lokalizacja: z krzaczorów
|
Witam
Coś mam wrażenie, że wszystkie te motorki mają w sobie tyle enduro* co LC8 :wink: Tak na prawdę są do miasta, z opcją wyjazdu w lżejszy teren. Względnie jak produkt KTM czy Ossa bardziej trialówka z opcja wyjazdu na asfalt. Bardzo błędnie mogę wnioskować, bo opieram się tylko na obrazkach. Podawane dane techniczne są szykowane często pod publikę i bywa nijak nie mają się do rzeczywistości. W praktyce wydaje mi się, że ostatnimi dualami z względnie dobrą dzielnością terenową są chyba (z obecnie produkowanych) WR250R i DRZ400s oraz nie gorszy a może i lepszy od nich E690. Tyle, że koncepcja tego ostatniego jakaś taka delikatna i "oryginalna".
Pozdr rr
* - mam na myśli pierwotne znaczenie słowa enduro: szybką jazdę w trudnym terenie. Taki mój paradygmat.
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: Cz mar 08, 2012 9:56 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
rolek - życie pokaże jak będzie - mnie jako człeka ze starym ciałem ale dziecinnym umysłem :D bardzo podba się wizja zabawy na freerajdzie, czy na takiej yamaszce tricker
chyba powinienm mieć triala :D
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: Pt mar 09, 2012 11:22 am |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
Wg. mnie WR250R, KLX250 i CRF250L doskonale się nada do endurowania turystycznego i do sklepu po bulki, założyć kostki i można łoić i po błocie na wiosne, pytanie tylko jak ten sprzęt to zniesie zużyciowo. trickery ta osa itp. bardziej do wygłupow po mieście i parku i maniaków ewolucji jazdy na kole itp..
Ale jak ktoś chce od czasu do czasu polatać po ziemnym błotnym piaskowym torze poskakać to wiadomo żadne z nich sie nie nadają, powinien wtedy sobie kupić sprzęt dedykowany z dobrą zawiechą lekki mocny, jakiego Katas EXC itp.
P.S.Tricker fajowa maszyna zwrotna jak rower lekka, chętnie bym polatał, ale wiadomo nie pobłocie, blotnik na kole sie zapchnie i po zabawie, ale po takich górzystych twardych szuterkach, schodach trawnikach, mniód.
|
|
Góra |
|
|
Chris
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: Pt mar 09, 2012 12:30 pm |
|
Dołączył(a): Pt paź 22, 2010 7:36 pm Posty: 106 Lokalizacja: WKZ/LRY
|
rrolek napisał(a): Coś mam wrażenie, że wszystkie te motorki mają w sobie tyle enduro* co LC8 :wink: * - mam na myśli pierwotne znaczenie słowa enduro: szybką jazdę w trudnym terenie. Taki mój paradygmat. No bo słowo DUAL zawiera kompromis :) Bez drogiego, szeroko regulowanego zawieszenia ciężka sprawa pogodzić doły z asfaltem, niski środek ciężkości z sensownym prześwitem, moc i moment z wagą i kulturą jednostki. Po to te motorki są by posmakować tego i tego, ale nie będą wymiatać jak sprzęty stricte. Z resztą dzielność terenowa pary motor/ jeździec = opona, zawiecha, prześwit, masa + zawziętość i umiejętności. Jadąc nieostrożnie po błocku wywiniem orła tak crossem czy Transalpem, tylko w innym stylu. :lol: GSAmi pchają się w dziury błotniste, więc nie udajmy że 250ka się do tego nie nadaje :wink: Z dzielniejszych mamy stare DR350 i XR400. Też mnie się podoba ta koncepcja Freerajda, Trickera. Ale to niziołki, na których tyle się jedzie na siedząco co na stojąco więc do wygłupów bardziej, skupiania się na jeździe nimi niż krajoznawczego objeżdżania lasków i jezior czy dojazdu do pracy. Każdy wie raczej po co kupuje ten a ten motor. A jak nie to dualik jest idealnym wyborem by sprawdzić w praktyce, co najbardziej pasuje ! Byłby HIT jakby ta CRF kosztowała 15aka, miała przeglądy co 12kkm, w siodle z 83cm, paliła 3L i masowała stopy na dobranoc :D PS. EXC200 podnoszę z ziemi więc Ossę wycisnę na ławce 8)
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: So mar 10, 2012 9:42 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
Obniżając moment obrotowy i masę na koszt wytrzymałości do klasy 250 zaczyna się dyskusja czy to jeszcze dual sport czy już skuter a może prawie cross lekko niedorobiony. Ale skupmy się na: DUALSPORT: "encyklopesycznie" to maszyna dająca możliwość jechania daleko i po ciężkim gruncie bez żadnego stresu i obawy- szybko daleko, zawsze jest duży moment, bezawaryjność niezawodność. Jak sie wpisze w wikipedie "dualsport" odpowiedż jest 1dna - XR, nie ma kompromisów :) [ img ]"piach , żwir, błoto, tyranie" :) może i mocniejsze są tylko te klapki, kto wie:) [ img ]
|
|
Góra |
|
|
rrolek
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: So mar 10, 2012 10:40 pm |
|
Dołączył(a): Śr sty 24, 2007 9:11 am Posty: 1497 Lokalizacja: z krzaczorów
|
Witam
XR600 przeszedł do historii. Czy jeszcze XR650R robią nie wiem (pominąłem ten sprzęt z powodu niewiedzy) jak te klapki są w produkcji i są dual-sportowe to jest to najlżejszy i najtańszy dual na świecie. I pewnie ma największe wzięcie. :mrgreen:
Może zbiorowy zakup dla forumowiczów? :lol:
pozdr rr
|
|
Góra |
|
|
Krzemien
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: So mar 10, 2012 11:29 pm |
|
Dołączył(a): N sie 15, 2010 12:49 pm Posty: 1438 Lokalizacja: Warszawa
|
uwielbiam sobotnio-wieczorne teoretyzowanie na forum 8)
Jak ktos chce to pojedzie i w teren i po asflacie na kazdym. WR450F na której jezdze tez mozna pojechac dalej niz na tor, choc dualem to ona raczej nie jest. Co to awaryjnosci i wytrzymałości motocykli o których pisaliscie to jakie to ma znaczenie. jak sie wjezdza w teren i robi to czesto to co roku masz do wymiany mase gratów bo piasek i woda sa niemiłosierne. Nie wspominajac juz o wiekszej czestotliwosci gleb. Na asfalcie jeszcze nie mialem gleby a w terenie to sie liczy ile razy dziennie a nie czy wogule. Naturalnie jakosc komponentów ma jakies znaczenie ale nie musza one wytrzymywac 10 tys km bo po takim przebiegu jezeli faktycznie jezdzi sie dualowo to motocykl raczej bedzie mial tylko rame oryginalną.
|
|
Góra |
|
|
dudopl
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: So mar 10, 2012 11:58 pm |
|
Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm Posty: 2823 Lokalizacja: WWA
|
Krzemien napisał(a): uwielbiam sobotnio-wieczorne teoretyzowanie na forum 8)
100% racji. Wr w około komina się nadaję bo Maroko to takie w około komina 4000 kl to nie wiele. Jeszcze jak się po hotelach włóczy z autem obok :mrgreen: Jak już się dalej poleci to trochę bida ta Wr-ka. A jak się wprawy nabierze to nawet 800 Gs jest leciutki. Wszystko to kwestia wprawy i umiejętności. Ja już jeździłem trzema motorami na raz po jednej ukraińskiej "drodze". To rzadka okazja sprawdzić jak nie wiele zależy od motocykla, a ile od rajdera. Polecam taki test. Wr to 100 Mg dla tłoku, malusio i za częsta zmiana oleju. To nie uroki Duala :) Ale ja się nie znam i mogę się mylić :wink:
|
|
Góra |
|
|
danek-dr
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: N mar 11, 2012 12:05 am |
|
Dołączył(a): N lut 25, 2007 7:07 pm Posty: 2158 Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
|
rrolek napisał(a): XR600 przeszedł do historii. Czy jeszcze XR650R robią nie wiem
Nie robią. Nawet zdławiony nie przechodził rygorów emisji spalin.
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: N mar 11, 2012 9:52 am |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
jak dl amnie to LC8 jest Dualem i wciaż go produkują.... :D
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: N mar 11, 2012 10:41 am |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
|
Góra |
|
|
ex1
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: N mar 11, 2012 9:00 pm |
|
Dołączył(a): N wrz 16, 2007 8:29 pm Posty: 7905 Lokalizacja: Szczecin
|
oczywiście jest jeszcze jedna wersja - oferowana wciąż na rynku w USA. jest to KTM 950 SUPER ENDURO R :D [ img ]parametry gdziesz znajdziesz w sieci... :)
|
|
Góra |
|
|
dudopl
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: N mar 11, 2012 9:08 pm |
|
Dołączył(a): N lut 07, 2010 8:41 pm Posty: 2823 Lokalizacja: WWA
|
|
Góra |
|
|
dzikm
|
Tytuł: Re: Ostatnie duale - jeszcze to produkują (chyba) Napisane: N mar 11, 2012 9:29 pm |
|
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 2:22 pm Posty: 195
|
Wiela piniędzorów bedzie to w eksploatacji ? Do XR zapodałem se na ten sezon filter ze stanów za 130zeta z przesyłką od jankesów. 2x motul 5100 z filtrem 130zł dętki lusterka pierdułki 300 zeta regulacje robocizna we własnym zakresie zarzuce jeszcze jakie oponki po lecie po taniości jak obecne sie zetrą i styknie, klocki hamulcowe już mam na półce, łańcuch nowy, amoty zrobie w następnym sezonie zmieści sie ten ktm adv 990 w jednym tysiaku eksploatacyjnie na zeson ? bo wieta musi starczyć na to http://www.youtube.com/watch?v=6lzkEkeadmk
|
|
Góra |
|
|