Autor |
Wiadomość |
Endur
|
Tytuł: Wibracje na gmolach Givi TN532 Napisane: Pn maja 02, 2011 2:16 pm |
|
Dołączył(a): Śr kwi 15, 2009 10:27 pm Posty: 39 Lokalizacja: Trzebinia
|
Witam,
Po zamontowaniu nowych gmoli GIVI TN532 do nowego V-Strom 650 pojawiają się wibracje na gmolach z przeniesieniem na rame.
Przy wolnych obrotach mało zauważalne ale w zakresie 5000 - 6000 obr/min odczuwalne mocne drgania. Najbardziej dla pasażera. Gmole wpadają w rezonans.
Gmole zamontowane zgodnie z instrukcją, momenty dokręcania śrób prawidłowe.
Przed montażem nie było żadnych wibracji.
Czy ktoś się z tym spotkał ?
Pozdrawiam Endur
|
|
Góra |
|
|
polsky
|
Tytuł: Re: Wibracje na gmolach Givi TN532 Napisane: Pn maja 02, 2011 7:18 pm |
|
Dołączył(a): Pn wrz 08, 2008 5:59 pm Posty: 101 Lokalizacja: Zach. Londyn
|
Włączeniu gmoli jest tylekja może ona jest lużna i to powoduje. Same z siebie nie mają od czego wpadać w drgania..
|
|
Góra |
|
|
Endur
|
Tytuł: Re: Wibracje na gmolach Givi TN532 Napisane: Wt maja 03, 2011 8:04 pm |
|
Dołączył(a): Śr kwi 15, 2009 10:27 pm Posty: 39 Lokalizacja: Trzebinia
|
Sprawdzałem, na pewno nie ma żadnych luźnych elementów. Konstrukcja i sposób montażu gmoli Givi TN532 wyklucza pozostawienie luźnych elementów przy montażu. Te gmole są po prostu tak wykonane że wpadają w drgania.
To dosyć popularny model, więc na pewno wiele użytkowników DL-650 ma takie. Ciekaw jestem czy u innych są drgania i jak sobie z tym poradzili.
Jeśli właściciel tak drgającego zestawienia zignoruje ten fakt to może spowodować dość niebezpieczną sytuacje. Po pierwsze odkręcić się może jakaś śrubka wpływająca na bezpieczeństwo jazdy. Po drugie zaczniemy mieć problemy ze stawami i całym układem kostnym. Na początku oberwą nadgarstki i układ kostny rąk a następnie zaczną nam powoli wysiadać kości i stawy przedramienia. Całkiem poważnie. Mam trochę wiedzy z konstrukcji pojazdów i zastanawiam się jak tak poważny producent jak GIVI mógł przeoczyć testy na drgania tego produktu.
Bardzo łatwo sprawdzić te drgania : 1. Uruchamiamy pojazd na postoju 2. Lewą ręką chwytamy za gmola po lewej stronie baku paliwa 3. Prawą ręką przegazujmy na początku powoli od obrotów jałowych do ok 6000 obr/min a następnie to samo nieco szybciej. W zakresie od 5000 - 6000 obr/min odczuwalne będą bardzo intensywne wibracje.
Możliwe że problem dotyczy tylko gmoli produkowanych w ostatnich miesiącach.
Pozdrawiam Endur
|
|
Góra |
|
|
MaG
|
Tytuł: Re: Wibracje na gmolach Givi TN532 Napisane: Cz maja 05, 2011 12:21 pm |
|
Dołączył(a): Pt maja 15, 2009 3:10 pm Posty: 310 Lokalizacja: Piaseczno
|
Mam gmole Givi od 3 lat, nie wpadają w wibracje. Przynajmniej nie w większe niż cały motocykl - w końcu to V-ka nie smukła 4-rzędówka, więc jakieś wibracje są. Rozumiem, że Twoje gmole wpadają w wibracje pod wpływem wibracji silnika, trudno mi sobie wyobrazić że same z siebie generują wibracje. Nie da się wyrokować bez obejrzenia na żywo, ale ja bym sprawdził punkty mocowania gmoli z ramą - to jedyne miejsce na którym mogą się przenieść drgania. Może spróbuj użyć dodatkowych podkładek tłumiących na śrubach - metalowe z z gumą na wierzchu? Smar do śrub, żeby się nie luzowały od drgań silnika?
|
|
Góra |
|
|
Endur
|
Tytuł: Re: Wibracje na gmolach Givi TN532 Napisane: Cz maja 05, 2011 12:48 pm |
|
Dołączył(a): Śr kwi 15, 2009 10:27 pm Posty: 39 Lokalizacja: Trzebinia
|
Z ciekawości sprawdziłem po zdemontowaniu praktycznie nie ma wibracji na ramie. Wiem że V-ka ma charakterystyczne wibracje , to oczywiste :) Gmole same z siebie nie drgają, zaczynają wibrować w zakresie od 5000 do 6000 obr/min. Zjawisko to już wiele osób potwierdziło.
Podkładki gumowe niestety się nie nadają ponieważ śruby do zamontowania gmoli jednocześnie trzymają silnik i jedyne co można z nimi zrobić do dokręcić 23 Nm.
Pozdrawiam Endur
|
|
Góra |
|
|
djfender
|
Tytuł: Re: Wibracje na gmolach Givi TN532 Napisane: Pn maja 09, 2011 8:46 pm |
|
Dołączył(a): N sty 04, 2009 9:08 pm Posty: 51 Lokalizacja: ZG
|
w moim tez sa wibracja w zakresie ok. 5-6k (po zalozeniu gmoli), ale sie juz przyzwyczailem do tego. ponoc powodem jest laczanie gmoli (lewy z prawym) i rozwiazaniem jest tylko zastosowanie kleju do srob. ja tego nie robilem, ale mozesz sprobowac i dac znac czy pomoglo.
serwus
|
|
Góra |
|
|
Endur
|
Tytuł: Re: Wibracje na gmolach Givi TN532 Napisane: Wt maja 10, 2011 8:38 pm |
|
Dołączył(a): Śr kwi 15, 2009 10:27 pm Posty: 39 Lokalizacja: Trzebinia
|
Próbowałem na kleju i nie ma różnicy. Napisałem do dystrybutora zapytanie i dostałem odpowiedź aby najpierw skręcić mocno obydwie połówki gmoli a potem zamontować do motocykla.... :lol: niestety taki sposób jest niewykonalny w DL-650. Dostałem info od kolegi z GB że ciekawym pomysłem jest wlanie do gmoli małej ilości gęstego oleju górnym otworem lub wstrzyknięcie pianki montażowej 8) Niby słusznie.. rozwiązanie znane z narciarstwa, chociaż w niektórych nartach jest stosowany jakiś żel a nie olej. Trzeba by to przetestować.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
tdm
|
Tytuł: Re: Wibracje na gmolach Givi TN532 Napisane: Pn maja 16, 2011 1:38 pm |
|
Dołączył(a): Wt maja 10, 2011 8:35 pm Posty: 107
|
może jakieś podkładki gumowe by pomogły? Ja miałem wibracje na płycie podsilnikowej gumowa podkładka rozwiązała problem.
|
|
Góra |
|
|