Teraz jest Wt lis 21, 2017 11:21 am


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 34 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Pn mar 14, 2011 2:28 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 2:00 pm
Posty: 233
Lokalizacja: Opole
Walczyłem z Wee żeby go zrobić bardziej pod teren. Poszło trochę kasy i czasu. Jednak to nie ten typ motocykla i ma sporo ograniczeń. Zawieszenie szybko się poddaje nawet na szutrach. Jest świetny na czarne i tam bym nim się poruszał. Na off trzeba mieć coś bardziej enduro.
Tutaj na niektórych fotkach można dojrzeć przeróbki. http://www.advrider.pl/viewtopic.php?f=2&t=6474


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Pn mar 14, 2011 2:50 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): N lut 27, 2011 12:58 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Elbląg / Olsztyn
Maciek D. widać nie tylko ja to odebrałem za ironie i nie potrzebne bezsensowne komentowanie. Zresztą nie jesteśmy tu po to żeby się kłócić tylko miło pogaworzyć. Pozdrowienia dla wszystkich i może wrócimy do tematu, albo zamykamy temat. Założyłem również temat po to aby czegoś nowego się dowiedzieć bo to pierwsze moje "enduro" i trochę u nas sztormiaków smutno :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Pn mar 14, 2011 3:56 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pt lis 12, 2010 9:05 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Stalowa Wola
darecki78 napisał(a):
Maciek D. widać nie tylko ja to odebrałem za ironie i nie potrzebne bezsensowne komentowanie. Zresztą nie jesteśmy tu po to żeby się kłócić tylko miło pogaworzyć. Pozdrowienia dla wszystkich i może wrócimy do tematu, albo zamykamy temat. Założyłem również temat po to aby czegoś nowego się dowiedzieć bo to pierwsze moje "enduro" i trochę u nas sztormiaków smutno :?


Widać nie tylko Ty się pomyliłeś, haha. Więcej dystansu, panowie.
Skoro piszesz enduro, to znaczy, że chcesz jechać w teren trochę, tak? Masz handbary, gmole, płytę pod silnik, osłonę reflektora, przedłużenie błotnika, gniazdo zapalniczki? Zawsze możesz pomyśleć o tych kostkach, które go trochę podnoszą, o podnóżkach z kolcami, możesz sobie podwyższyć albo obniżyć kanapę, zrobić jej jakiś fajne obszycie, bodajże w holanie widziałem dedykowane uchwyty pod nawigację, możesz poszukać osłony łańcucha, chłodnicy, zamontować halogeny albo nawet CB Radio.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Pn mar 14, 2011 4:23 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): N lut 27, 2011 12:58 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Elbląg / Olsztyn
teren to raczej za bardzo nie tym- takie wnioski z tego co tu wyczytałem a enduro napisałem w cudzysłowie bo w zasadzie jest to takie szosowe enduro, a co do CB to już myślałem kiedyś o tym w moim Fazerze bo są fajne patenty i po zamontowaniu tych gratów nawet nie widać, a kasy trochę wyadłem na mandaty w ubiegłym sezonie :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Pn mar 14, 2011 4:33 pm 
honorowy bajkopisarz forumowy

Dołączył(a): Pt wrz 10, 2010 6:09 pm
Posty: 690
Lokalizacja: Pruszków
W moim sztormiaku większości przeróbek dokonał już poprzedni właściciel, zaraz po zakupie ja coś tam porobiłem i trochę tego w sumie jest ;)

- gmole sw-motech
- płyta pod silnik od Letko z forum v-stroma
- centralna podstawka chyba też od Letko
- deflektor szyby od Młodego z forum v-stroma
- handbary suzuki od nowszej wersji DL'a
- grzane manetki oxforda
- woltomierz
- wyświetlacz biegów od Soldiego z SVforum
- uchwyt pod aparat fotograficzny
- gniazdo zapalniczki pod zegarami (działa po przekręceniu kluczyka)
- gniazdo zapalniczki pod kanapą (działa zawsze)
- nawigacja na stelażu samoróbce
- przedłużka przedniego błotnika plastbike
- blaszana osłonka chłodnicy oleju sw-motech
- automatyczna olejarka łańcucha motooiler
- wszystkie żarówki oprócz H4 zamienione na diody, niestety alternator jest słabiutki...

W trakcie produkcji są jeszcze blaszane kufry, które zastąpią boczne moto-detail :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Pn mar 14, 2011 4:35 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pt lis 12, 2010 9:05 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Stalowa Wola
darecki78 napisał(a):
teren to raczej za bardzo nie tym- takie wnioski z tego co tu wyczytałem


Jak się chce, to wszystko można. Wiadomo, że będzie trudniej niż którymś KTMem albo Africą, ale zapewniam Cię - można. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Pn mar 14, 2011 6:03 pm 
poeta forumowy

Dołączył(a): Cz sty 22, 2009 2:00 pm
Posty: 233
Lokalizacja: Opole
Maciek D. napisał(a):
Jak się chce, to wszystko można. Wiadomo, że będzie trudniej niż którymś KTMem albo Africą, ale zapewniam Cię - można. :mrgreen:


Mnie właśnie ciągnie na większe bezdroża, więc dla oszczędzenia niezbyt terenowego DLa do stajni dostawiłem Afryczkę. Vstrom będzie dalej mi godnie służył, ale na czarnym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Wt mar 15, 2011 1:51 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt maja 15, 2009 3:10 pm
Posty: 310
Lokalizacja: Piaseczno
Dla mnie usprawnieniem było podniesienie kierownicy na riserach 3cm - po tej zmianie zdecydowanie wygodniej mi się jeździ i na siedzącą i na stojąco, minusów takiej zmiany nie zauważyłem - poręczność, prowadzenie w zakrętach itd. nie ucierpiały.
Większość akcesoriów z listy podanej przez lasoocha też mam i każde z nich wprowadzało jakieś "usprawnienie" motocykla, ale podniesienie kierownicy oceniam najwyżej w kategorii "usprawnienie"...
Do zastosowań turystycznych Sztormiaka absolutne "must have" w mojej ocenie:
- gmole (zdecydowanie Givi bo chronią też boczki nie sam silnik);
- handbary;
- centralka;
- deflektor (albo jakaś wyższa szyba akcesoryjna)
- gniazdko zapalniczki (ja mam na półce przy zegarach
- osłona silnika (a właściwie chłodnicy oleju).
Kufry to już jak dopra napisał kwestia uznania - ja na podróże w 2 osoby potrzebuję zestaw 3 kufrów, ale solo bym się obył bez nich. Stelaż do bocznych kufrów już bardziej przydatny - robi za tylne gmole, a i sakwy czy worek lepiej się mocuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Wt mar 15, 2011 1:56 pm 
Zadomowiony na dobre

Dołączył(a): Pn sie 18, 2008 8:31 am
Posty: 2659
Lokalizacja: Poznań
wklejajcie zdjęcia Panowie, lista mało daje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Wt mar 15, 2011 2:03 pm 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt maja 15, 2009 3:10 pm
Posty: 310
Lokalizacja: Piaseczno
Mój w wersji "wyprawowej" wygląda po usprawnieniach tak:
[ img ]

W mojej ocenie doszedłem do takiej konfiguracji, że nie potrzebuję dokupywać kolejnych gadżetów, niczego mi nie brakuje co można dokupić (bo że brakuje mi paru centymetrów skoku zawieszenia itp. to inna bajka).
Teraz koszty motka = koszty paliwa i regularnych serwisów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Wt mar 15, 2011 6:54 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): Pt lis 12, 2010 9:05 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Stalowa Wola
MaG napisał(a):
Mój w wersji "wyprawowej" wygląda po usprawnieniach tak:
[ img ]

W mojej ocenie doszedłem do takiej konfiguracji, że nie potrzebuję dokupywać kolejnych gadżetów, niczego mi nie brakuje co można dokupić (bo że brakuje mi paru centymetrów skoku zawieszenia itp. to inna bajka).
Teraz koszty motka = koszty paliwa i regularnych serwisów.


Co to za oponki, w jakiej cenie i z jakim indeksem :mrgreen: ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Wt mar 15, 2011 11:34 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): N sty 04, 2009 9:08 pm
Posty: 51
Lokalizacja: ZG
lista zmian w moim motórku (wykorzystywany do turystyki szosowej):

1. centralka (SW-Motech)
2. gmole (Givi)
3. osłona silnika (Letko)
4. oslona manetek (SW-Motech)
5. grzane manety (Oxford)
6. gnizado "zapalniczki"
7. uchwyt ma GPSa (SW-Motech)
8. kufer centralny (Givi) z oparciem + boczne tekstylne (Givi)
9. pare dziur w tlumiku (efekt pierdzenia)

lista oczekujaca: szyba z deflektorem, stalowe przewody, lepsze opony, moze wskaznik biegu (nie mam przekonania).

oto fotki (nie wszystko widac):
[ img ]

[ img ]

[ img ]

serwus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Cz mar 17, 2011 9:46 am 
Zadomowiony

Dołączył(a): N lut 27, 2011 12:58 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Elbląg / Olsztyn
djfender widzę że używasz sakwy i stąd moje pytanie...Czy nic się z nimi nie dzieje od temperatury tłumika. Mam stare z drugiego moto i się nad tym zastanawiałem czy da rade je wykorzystać bez stelażu a kufry drogie :cry:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Cz mar 17, 2011 10:03 am 
prozaik forumowy

Dołączył(a): Pt maja 15, 2009 3:10 pm
Posty: 310
Lokalizacja: Piaseczno
Maciek D - to akurat TKC80, indeks mają jakoś do 160 km/h, w zeszłym roku na Rumunię założyłem.
darecki - sakwy się nie przepalają od tłumika - jeśli mówimy o zestawie oryginalnym to masz na tłumiku plastikową osłonę i ona wystarczająco izoluje. Jak założysz jakiś akcesoryjny komin bez tej plastikowej blendy to przepalisz sakwę. Jeżeli nie masz stelaża do bocznych kufrów to uważaj na długość sakw - ja kiedyś jeździłem z dłuższymi niż djfendera i mi się lewa sakwa przetarła o koło, w prawych zakrętach dotykała koła i się przecierała. Potem dorobiłem sobie z rurki taki "ministelaż" - połączyłem podnóżek pasażera z mocowaniem tylnej lampy i wtedy lewa sakwa się na niej opierała i tak przejeździłem kilka tysięcy km, zanim zamocowałem stelaż do bocznych kufrów (wtedy "rurkę" zdjąłem i posiałem gdzieś w garażu).

O tak wyglądała ta poprzeczka:
[ img ]
a tak sztormiak z sakwami (jakieś 60 pln za dwie sztuki na allegro...:):
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Usprawnienia - tuning DL'ek
PostNapisane: Cz mar 17, 2011 10:13 pm 
Zadomowiony

Dołączył(a): N sty 04, 2009 9:08 pm
Posty: 51
Lokalizacja: ZG
darecki78 napisał(a):
djfender widzę że używasz sakwy i stąd moje pytanie...Czy nic się z nimi nie dzieje od temperatury tłumika. Mam stare z drugiego moto i się nad tym zastanawiałem czy da rade je wykorzystać bez stelażu a kufry drogie :cry:


potwierdzam, przy firmowej osłonie tłumika nic się z torbami złego nie dzieje.
aczkolwiek zauważyłem delikatne otarcia farby na bocznych plastikach.

moje nie wymagały dodatkowych stelarzy. mam takie (mogę polecić):
http://www.motobagaz.pl/sakwy-givi-t449-2835-litrow-p-665.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 34 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
wdrożenie przez iCenter - Strony internetowe Wrocław
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL